פנאקסיה ושיח ישתפו פעולה במותג הקנאביס אקסיבן

מתחייבות לאספקת חומרי גלם בכמות שקבועה בהסכם, ופנאקסיה מתחייבת לעבדו לשמן • רפא מתחייבת לשווק רק את מוצרי שיח ופנאקסיה

חברת שיח מדיקל  המגדלת קנאביס, פנאקסיה ישראל  המעבדת קנאביס רפואי במפעלה שבלוד, ורפא, חברת שיווק תרופות, הודיעו על מיסוד שיתוף-הפעולה שלהן סביב המותג אקסיבן. מותג זה של שמן קנאביס היה אחד הראשונים שהגיעו לבתי המרקחת במסגרת רפורמת הקנאביס החדשה (שניתקה את הקשר הישיר בין המגדלים ללקוחות וחייבה את העברת המוצר דרך מפעלים, חברות שיווק ובתי מרקחת), ונמכר כבר מאפריל 2018, תקופת הפיילוט של הרפורמה.

במסגרת ההסכם המתגבש, פנאקסיה ושיח מתחייבות לאספקת חומרי גלם מסוימים בכמות שקבועה בהסכם אך לא פורטה בהודעתן לבורסה, ופנאקסיה מתחייבת לעבד את חומר הגלם לשמן. רפא מתחייבת לשווק רק את מוצרי שיח ופנאקסיה. רק אם שיח לא תספק את חומרי הגלם (ותפר בכך את התחייבותה), יוכלו רפא ופנאקסיה לרכוש אותו ממקור אחר. אם רפא ושיח יפתחו מוצרים נוספים משותפים לשיווק בישראל, הן מתחייבות בהסכם לרכוש את חומר הגלם משיח.

שוק הקנאביס הישראלי נמצא בימים אלה במחסור בחומר גלם, כך שההסכם מקבע אספקה סדירה עבור פנאקסיה ורפא. רוב המומחים בתחום צופים כי בעתיד יהיה עודף כושר ייצור בשוק הישראלי, בעיקר אם חברות נוספות יקבלו אישור גידול ויבוא לפני שיתאפשר יצוא מישראל. במקרה כזה הנסיבות יתהפכו וההסכם יקבע ערוץ שיווק עבור שיח. המחירים בהסכם לא פורטו. החברות הצהירו כי הן מקוות לחתום על הסכם סופי עד מרץ.

החברות אמרו היום (ד') כי במקרה ששיתוף-הפעולה סביב אקסיבן יורחב מחוץ לישראל, כל הצדדים הסכימו לבחון התקשרות בהסכם נפרד למוצרי המותג.

בניסוי קליני שערכה פנאקסיה במוצרי אקסיבן, עם חומרי הגלם של שיח, אשר תוצאותיו פורסמו בדצמבר 2019, הוכחו היעילות והספיגה בדם של המוצר.