פודקאסט לשבת | פודקאסט

מה קורה כשמכניסים אדם אחד לחדר חשוך לספר על הפחדים שלו?

לתת לאדם לשבת בחדר חשוך, לבד ולבקש ממנו לספר על עשרת הדברים שהכי מפחידים אותו: זה בדיוק מה שעושה הפודקאסט "Ten Things that scare me" והכל ארוז בעריכה מדויקת וחכמה • המלצת פודקאסט • האזינו

בפעם הראשונה ששמעתי את Ten Things That Scare Me לא הבנתי מה אני שומע. זה היה מיד אחרי טקס קבלת התעודה של התואר הראשון, המרצה שלי במסלול רדיו במכללת ספיר ד"ר נעם פיינהולץ שלח לי לינק ואמר - אתה חייב לשמוע את זה. אם נעם אמר, אני חייב להקשיב, חשבתי לעצמי. כשנכנסתי לאוטו וחיברתי את הסמארטפון למערכת. לחצתי פליי, ולא יכולתי להפסיק.

הקונספט פשוט, אבל גאוני: בכל פרק אדם אחר, לא מוכר, יושב לבדו בחדר סגור, פותח מיקרופון ובמשך כמה דקות מספר על עשרה דברים שמפחידים אותו, כאילו אף אחד אחר לא שומע. הפחדים נעים בין הרעשים המוזרים שאני שומע בלילה ועד הדברים האיומים שיכולים לקרות לי ברגע שאכבה את המיקרופון - ובעצם כל פחד שאפשר לחשוב עליו. והכל ארוז בעריכה מופתית, חכמה ופשוטה, שגורמת לך להרגיש כאילו נכנסת לגיבור לתוך המוח. וביקור בצד האפל של המוח זו תמיד חוויה.

מספר פרקים: 108

אורך פרק: 3-8 דקות

הפקה: WNYC Studios

למי זה מתאים: כל פודקאסטר צעיר בגלל העריכה; כל איש ואישה עם טיפה לב 

בשורה התחתונה: כל כך פשוט, כך כל גאוני

המלצות נוספות: מה קורה בסורוקה והאם כדאי להשקיע באילת? 

הנה ארבעה פרקים חדשים שפורסמו השבוע ב"גלובס", מזמינים אתכם להאזין אם טרם הספקתם: 

1. מה קורה בסורוקה? | הצוללת

בעקבות ארבעה מקרי התאבדות של רופאים ומתמחים בבית החולים סורוקה, אורי פסובסקי וגלי וינרב צוללים לסיפור בית החולים היחיד בנגב ומשרטטים תמונה מורכבת: מצד אחד בית חולים שנדרש, ולרוב מצליח, לעמוד בסטנדרטים של הגדולים במרכז - ומצד שני סובל ממחסור בתקנים ומעומסים כבדים. בתווך נמצאים אנשי הצוות, שנאלצים לעבוד יותר קשה.

עקבו אחר הפודקאסט באפל פודקאסט, גוגל פודקאסט או ספוטיפיי 

2. משקיעת הנדל"ן שלא חוששת להשקיע באילת  | כסף בקיר

גיא ליברמן מראיין בפרק חדש של "כסף בקיר" את ליאורה בית-הלחמי כספי שהחלה להשקיע בנדל"ן כשהייתה בת 22 בלבד. מאז היא מקפידה להשקיע בארץ עם חיבה מיוחדת לאילת: "השקעה בנדל"ן בחו"ל גוזלת הרבה מאוד אנרגיה וזמן".

עקבו אחר הפודקאסט באפל פודקאסט, גוגל פודקאסט או ספוטיפיי   

3. המבוכה הדמוקרטית באיווה - שניידר בדרכים | המדריך לטראמפיסט

הפריימריז הדמוקרטיים נפתחו השבוע ברגל שמאל, כששיטת ההצבעה המוזרה התפוצצה בקול גדול. טל שניידר שהייתה שם 24 שעות אחרי סגירת הקלפיות, שוחחה עם אורי פסובסקי בזמן שהבלאגן חגג והביאה את הקולות מהשטח.

עקבו אחר הפודקאסט באפל פודקאסט, גוגל פודקאסט או ספוטיפיי  

4. למה כל יזם חייב לעבור לארה"ב | רוד שואו

יואב סאמט, משקיע הון-סיכון מקרן Stage One, מספר לעמרי זרחוביץ' בפרק נוסף של "רוד שואו" למה החליט לעזוב את סיסקו; איך הקים פעילות השקעות ברוסיה ולמד בשביל זה רוסית; ולמה הוא חושב שיזמים חייבים לעבור לארה"ב בשלב מוקדם בקריירה.

עקבו אחר הפודקאסט באפל פודקאסט, גוגל פודקאסט או ספוטיפיי