מקס רוכשת את קרדיט גארד בכ-70 מיליון שקל וחוברת ל-Nuvei

התמורה בעסקה מוערכת בכ-70 מיליון שקל • השלמת רכישת קרדיט גארד תלויה בקבלת אישורים רגולטוריים • "בכך תהפוך מקס לקבוצה ייחודית בזירה הלוקלית, המספקת פתרונות תשלום מתקדמים והוליסטיים לכל עסק בכל גודל וברמה הגלובלית"

רון פאינרו, מנכ"ל מקס / צילום: איל יצהר
רון פאינרו, מנכ"ל מקס / צילום: איל יצהר

חברת כרטיסי האשראי מקס, שבניהולו של רון פאינרו, הודיעה היום (א') כי חתמה על עסקה לרכישת השליטה בחברת קרדיט גארד מידי בעליה הנוכחיים  - SafeCharge. התמורה בעסקה מוערכת בכ-70 מיליון שקל.

במקביל הודיעה מקס על "הסכם שיתוף-פעולה רחב עם חברת התשלומים הבינלאומית Nuvei", שבמסגרתו, "לקוחות עסקיים של מקס יוכלו להשתמש בשירותי הסליקה של Nuvei באירופה ובארה"ב", כאשר "לקוחות בינלאומיים המקבלים שירותי סליקה מ-Nuvei יוכלו להתחבר לשירותי הסליקה של מקס בישראל". השלמת רכישת קרדיט גארד תלויה בקבלת אישורים רגולטוריים.

על רקע התפתחויות אלה הצהירו היום במקס כי "בכך, תהפוך מקס לקבוצה ייחודית בזירה הלוקלית, המספקת פתרונות תשלום מתקדמים והוליסטיים לכל עסק בכל גודל וברמה הגלובלית".

מקס, לשעבר לאומי קארד, היא אחת משלוש חברות כרטיסי האשראי המקומיות. מקס נמכרה אשתקד מבעליה הקודמים - בנק לאומי וקבוצת עזריאלי, לידי קרן ההשקעות ורבורג פינקוס, שמחזיקה בשליטה בה ושצירפה אליה כשותפות מיעוט את מנורה מבטחים, כלל ביטוח ואלייד המקומית. 

בד-בבד עם הוצאת מקס מידי לאומי הוצאה ישראכרט משליטת בנק הפועלים. ישראכרט הונפקה אשתקד בבורסה כשלאחרונה הכריע בנק הפועלים כי יחלק את יתרת החזקתו בה (33%) כדיבידנד בעין לבעלי המניות בבנק. למול שתי חברות כרטיסי האשראי העצמאיות ישנה החברה השלישית, כאל, שנותרה בבעלות הבנקים דיסקונט והבינלאומי.

לדברי אוהד מימון, סמנכ"ל אסטרטגיה ופיתוח עסקי בקבוצת מקס, "ישראל עומדת בפתחה של מהפיכה בעולם התשלומים, המחייבת את בתי העסק, קטנים כגדולים, להיערכות מקיפה ולשדרוג היכולות שלהם בעולמות ה-Online וה-Offline , והתאמת המערכות שלהם לתקן ה-EMV , בהתאם למפת הדרכים שהותוותה על ידי בנק ישראל. היכולות והטכנולוגיות של קרדיט גארד יאפשרו לבתי העסק לקבל מכלול שירותי תשלום דיגיטליים, מאובטחים ומתקדמים, בכל ערוץ מכירה אפשרי, כמו גם להרחיב את יכולות קבלת התשלומים של בתי עסק, ואילו החיבור עם Nuvei יאפשר לנו, בנוסף, לייצר פתרונות תשלום גלובליים לבתי העסק שלנו". 

קרדיט גארד הוקמה בשנת 1998, ועל פי האתר שלה היא מספקת פתרונות בתחום סליקת תשלומים והתאמות כרטיסי אשראי לאלפי בתי עסק בישראל, ארגונים גדולים או עסקים קטנים. Nuvei היא "קהילה של מומחים בתחום התשלומים, מספקת מעטפת שלמה של פתרונות תשלום עבור בתי-עסק גדולים, עסקים בינוניים (SMB) ושותפי הפצה", על פי הודעת מקס.