בניסיון להפחית הוצאות: יינות ביתן תציע פרישה מרצון לעובדי מגה

היעד של החברה עומד על כ-5% פורשים מרצון מתוך 3,300 עובדי רשת מגה • מהלך זה מצטרף למהלכי קיצוץ והתייעלות נוספים בקבוצה, במסגרתם בוצעו "פיטורים של מאות עובדי קבלן", ובוטלה עבודה של שעות נוספות עבור העובדים הקבועים

ברקע העסקה הנרקמת עם קרן כלירמרק, נחום ביתן פועל להפחית גם את ההוצאות השוטפות של הקבוצה. קבוצת יינות ביתן תציע ל-3,300 עובדי מגה פרישה מרצון, כשהיעד הוא פרישה של כ-5% מתוכם.

לפי הודעה שמסר היום (א') ועד עובדי הקבוצה, עובדים אשר יהיו מעוניינים לסיים את עבודתם בחברה יהיו רשאים לסיים בפיטורים בהסכמה. עובדים שיבחרו באפשרות הזו יזכו למכתב פיטורים, הודעה מוקדמת, גמר חשבון וזכויות נוספות בכפוף לוותק. כך, גם היקף החיסכון לחברה תלוי בתמהיל של העובדים שימלאו את מכסת היעד והוותק שלהם.

מהלך זה מצטרף למהלכי קיצוץ והתייעלות נוספים שנחשפו ב"גלובס", במסגרתם בקבוצה בוצעו "פיטורים של מאות עובדי קבלן", ובוטלה עבודה של שעות נוספות עבור העובדים הקבועים, בהיקף שאמור לחסוך לקבוצה עלויות של כ-2 מיליון שקל בחודש.

ביתן נאבק זה זמן רב באתגרים פיננסיים מהותיים. למעשה, מאז שרכש את השליטה ברשת מגה שקרסה, האיתנות הפיננסית של קבוצת יינות ביתן מאותגרת. על רקע זאת הוא ניסה לקדם שורה ארוכה של עסקאות להכנסת מימון לקבוצה. לאחרונה חתם ביתן על מזכר הבנות מול קרן שמתמחה בחברות ממונפות ובסיכון. השלמת העסקה אינה ודאית. אם וככל שהעסקה תושלם, יוזרמו לרשת מאות מיליוני שקלים שיקלו עליה.

נזכיר כי ברשת מגה, שביתן רכש מידי הכונסים שלה, יש הסכם קיבוצי, כך שתנאי העובדים של אותה רשת - כ-3,300 בסך-הכול - יוצאי דופן לחיוב ביחס לחלק ניכר מהרשתות בענף אשר מתנהלות ללא ועד עובדים.