חילופי משמרות בבריטניה: הנסיכה אן תעמוד בראש חיל הנחתים המלכותי לאחר פרישת הארי

הנסיך הפורש הארי החזיק בתואר כשנתיים, ולפניו הנסיך פיליפ החזיק בתואר במשך 64 שנה • זו תהיה הפעם הראשונה שנסיכה תישא בתואר סמלי זה

הנסיכה אן במדי חיל הנחתים המלכותי של בריטניה / צילום: Chris Jackson, AP
הנסיכה אן במדי חיל הנחתים המלכותי של בריטניה / צילום: Chris Jackson, AP

משפחת המלוכה מתוכננת לפרישתו הקרובה של הנסיך הארי והנסיכה אן מיועדת להחליף אותו בתפקיד הרשמי של העומדת בראש "חיל הנחתים המלכותי" של בריטניה. זו תהיה הפעם הראשונה שנסיכה תישא בתואר סמלי זה.

ה"טיימס" הלונדוני, שדיווח על כך היום (א'), ציין כי הנסיכה אן (69) - אחותו של נסיך הכתר צ'ארלס ובתם של המלכה אליזבת והנסיך פיליפ - נחשבת לאחת מחברות בית המלוכה החרוצות ביותר, והיא כבר קשורה לשלל ארגונים צבאיים. היא ייצגה בעבר את בריטניה במשחקים אולימפיים.

לפי הדיווח, הארי, שנמצא כעת בקנדה ומתכנן להעתיק לשם את חייו, יחזור לבריטניה בחודש הבא לשורת אירועים רשמיים שבהם יעזוב את תפקידיו הרשמיים, ביניהם גם ה-Captain General של חיל הנחתים המלכותי. הנסיך פיליפ החזיק בתואר במשך 64 שנה, עד שפרש לפני כשנתיים מכל תפקידיו הרשמיים והעביר את התואר להארי, ששירת כטייס מסוקים. מדובר בתואר סמלי בלבד. כעת, דיווחו כלי התקשורת, הוא סבור כי בתו הנסיכה אן היא "המועמדת המושלמת" לתפקיד. הארי גם צפוי לפרוש מתפקידים סמליים נוספים בצי הבריטי.

לפי העיתון הבריטי, המינוי "צפוי להוות השראה לנשים להצטרף לנחתים", וציין כי כל 600 המועמדים השנה לכוח הקומנדו היוקרתי הם גברים. לוחמי הכוח לקחו חלק במבצעי קומנדו במלחמת העולם השנייה וגם במלחמת פוקלנד, כמו גם כחלק מהקואליציות הבינלאומיות בעיראק ובאפגניסטן.