איזי ג'ט: נוסע שהיה בטיסה מז'נבה ללונדון אובחן כחולה בנגיף הקורונה

שירותי הבריאות בבריטניה יצרו קשר עם הנוסעים שישבו בסמוך לחולה • איזי ג'ט: "היות שהנוסע לא חווה סימפטומים של הווירוס בעת הטיסה, הסיכוי להדבקה הוא נמוך"

בצל החשש העולמי מטיסות בשל התפשטות נגיף הקורונה והירידה בשיעור של כ-19% בהיקף ההזמנות העולמי, מפרסמת חברת הלואו קוסט איזי ג'ט כי נוסע שהיה על טיסה של החברה מז'נבה ללונדון אובחן כחולה בווירוס הקורונה. באנגליה מדווחים כי מספר החולים המאובחנים עלה מ-4 ל-8.

מדובר בטיסה מספר EZS8481 שהמריאה מז'נבה לגטוויק ב-28 בינואר. שירותי הבריאות בבריטניה יצרו קשר עם הנוסעים שישבו בעת הטיסה בסמוך לחולה, במטרה להנחות אותם כיצד עליהם לנהוג.

לפי הודעת דובר איזי ג'ט, "היות שהנוסע לא חווה סימפטומים של הווירוס בעת הטיסה, הסיכוי להדבקה הוא נמוך. אנחנו נמצאים בקשר עם רשויות הבריאות ועוקבים אחר ההנחיות. הבריאות של הנוסעים והצוות נמצאים בראש סדרי העדיפות שלנו".

בתוך כך ממשיכים ביטולי הטיסות. אחרי שהפסיקה את טיסותיה לסין עד לסוף מרץ, אל על צמצמה את תדירות טיסותיה להונג קונג. השבוע למשל תמריא טיסה רק במוצאי שבת. לא מן הנמנע כי התפוסה הנמוכה והביטולים שהולכים וגוברים (אל על מאפשרת בטיסות להונג קונג לבטל ללא דמי ביטול) יובילו להפסקת הטיסות ליעד.

גם קתאי פסיפיק, שמפעילה טיסות ישירות מתל-אביב להונג קונג, צמצמה את תדירות הטיסות בקו. נזכיר כי משרד הבריאות הרחיב אתמול (א') את המדינות שאליהן הוא ממליץ שלא לנסוע, כשכעת מדובר גם בתאילנד, יפן, דרום קוריאה וטאוויאן.