פארסה בכנסת: גנץ הורה לחברי סיעתו לצאת מהדיון העוסק במצב בדרום

זאת בעת שבנט עלה להשיב על נאומו של יו"ר כחול לבן • גנץ: "נתניהו, תושבי הדרום פשוט משעממים אותך" • בנט: "האנשים שלא הצליחו לעצור 4,594 רקטות על תושבי עוטף עזה מעזים להטיף לי איך לטפל בבלונים?"

 

בני גנץ עוזב את מליאת הכנסת / צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן
בני גנץ עוזב את מליאת הכנסת / צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן

כינוס מליאת הכנסת שנועד לעסוק במצב בדרום ובהמשך הירי והפרחת בלוני הנפץ אל ישראל, הפך לפארסה כאשר בעת שעלה שר הביטחון נפתלי בנט להשיב על נאומו של יו"ר כחול לבן בני גנץ, הורה גנץ לחברי סיעתו לצאת מהאולם. לטענת גנץ היעדרות רוב חברי הקואליציה מבזה את הדיון, אלא שגם רוב חברי האופוזיציה לא נכחו בו לרבות חברי כחול לבן. אלה נבוכו מקריאתו של גנץ, ומקצתם נשארו באולם. אחר כך פרסמה כחול לבן הודעה כי חברי הסיעה מיהרו לשדרות שם אמורה להתקיים ישיבת סיעה ומפגש עם תושבים. אלא שהתירוץ הזה נשמע אף גרוע יותר. קודם לכן, בדיון תקף גנץ את ראש הממשלה נתניהו שלא הגיע, והעדיף לקיים סיור בבקעת הירדן ובצפון ים המלח.

לדברי גנץ "הכיסא הריק של ראש הממשלה והנאשם נתניהו כאן במליאה, הוא משל לתפקידו בעת הזו. נתניהו, בשנים האחרונות הפכת את עוטף עזה לחוטף עזה. אתה מטייל בעולם ומחתים דרכונים בזמן שמרכזי החוסן קורסים, מצהיר הצהרות ומבטיח הבטחות בלי כיסוי בעוד ילדי הדרום סובלים מסיוטים. הם יכולים רק לחלום על שקט בזמן שאתה הולך ומתנתק מהמציאות, זה פשוט לא מעניין אותך כי הצבע האדום לא באמת מזיז לך והנפילות היחידות שאתה מכיר אלה הספינים שלך שאף אחד לא קונה. הסיוט היחיד שיש לך בלילה הוא מפני המשפט שלך שהולך ומתקרב. תושבי הדרום פשוט משעממים אותך, אתה אפילו לא טורח להיפגש עם ראשי הרשויות והמועצות שחוטפים וסופגים בלי הפסקה, אלא רק עם מי מהם שמזוהה עם הליכוד.

"אתה והרוב המוחלט של חבריך לא טרחתם להגיע לדיון, אתם מעדיפים לברבר על החלת ריבונות שלעולם לא תביאו, במקום להחיל ריבונות הלכה למעשה בדרום הארץ. כל מי שעיניו בראשו מבין שנתניהו עסוק בעצמו ולא באזרחי ישראל. את משרד הביטחון נתניהו מרוקם מתוכן, מחליף בין שרי ביטחון בהתאם לצרכיו הפוליטיים. את מדיניות העמימות הוא מפרק פעם אחר פעם באופן בוטה ומסוכן כדי לקושש עוד שניים וחצי קולות. זו הפקרות שמסכנת את המדינה את בניה הלוחמים ואת אזרחיה. מדינת ישראל זקוקה לקבינט ביטחוני מקצועי לא, לפורום צ'ופרים למקורבים או מדליפנים.

מנהיגות היא לא רק הישרדות אלא הדאגה לדורות הבאים כך נעשה כך אעשה. מכיוון שהמרבית המוחלטת של חברי הכנסת מהקואליציה ביזו את הישיבה החשובה הזו ולא הגיעו, ובראשם ראש הממשלה, חבריי לסיעת כחול לבן ואני נצא מהמליאה ואני מזמין את כל חברי הכנסת מהמפלגות האחרות שמעוניינים בכך להצטרף אלינו ואת הישיבה שלנו אנחנו נמשיך היום בעוטף עזה", ובדברי סיום אלה עורר את הסערה.

"האנשים שלא הצליחו לעצור 4,594 רקטות על תושבי עוטף עזה מעזים להטיף לי איך לטפל בבלונים?"

בנט שעלה להשיב על הדוכן אמר: "תגלו מינימום אומץ. עומדים פה שני אנשים ובורחים מהמליאה, האנשים שהיו אדריכלי הכישלון מול מנהרות הטרור מעזה לישראל והפעם בורחים. כמה קל. 50 יום לא ידעתם לטפל במנהרות אז אתם תטפלו בבלונים? לא ייאמן. האנשים שלא הצליחו לעצור 4,594 רקטות על תושבי עוטף עזה מעזים להטיף לי איך לטפל בבלונים? כשאני נלחמתי נגדכם, בוגי וגנץ, שהיססו וגמגמו והיו נבוכים ולא ידעו מה לעשות, אז הם ברחו ואני טיפלתי. אתם תמשיכו להסס ולצעוק. אני רוצה לתת נתונים. עשרה שבועות בתפקיד אחרי 20 שנה של כישלונות שלכם ושל אחרים נטפל גם בזה. קצת ענווה".

אחר כך התייחס בנט לקמפיין הבחירות של המפלגות השונות ומתח ביקורת על הנסיונות, בעיקר של הליכוד, לקחת מהם קולות: "תראו מה קורה. זה קמפיין שלא ראיתי כמוהו, כולם על הראש של הציונות הדתית. כחול לבן, יש להם קמפיינים דגל וחרד"ל, מפלגת העבודה מחלקת עלוני שבת בבתי הכנסת, ש"ס פתחו מטה ציונות דתית, שלא לדבר על הליכוד. בשבת שעברה ביקרתי בישיבת הסדר בחיפה, לא מאוד מפורסמת, אתמול אני מקבל הודעה שראש הממשלה הולך לבקר באותה ישיבה, כל מקום שאני הולך כולם עלינו.

נפתלי בנט נואם במליאת הכנסת / צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן
 נפתלי בנט נואם במליאת הכנסת / צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן

יש לנו כולה שבעה מנדטים, למה כולם על הראש של הציונות הדתית? אני אגיד לכם. הציונות הדתית עד לפני 10 שנים היינו ערכיים נחמדים וחסרי ההשפעה לחלוטין וכך אהבו אותנו. עם אותם 7 מנדטים היה לנו שר מדע וחלל, אפילו לא חבר בקבינט. מה אמרו לציונות הדתית? אתם תלכו להתיישבות, אתם תלכו לצבא, תלכו למכינות, תלכו ליחידות הכול טוב, אבל בניהול ענייני המדינה הביטחון הלאומי - זוזו הצידה. לכו תתעסקו בדתות, במדיני - לכו הצידה, בביטחוני - הצידה, בכלכלי - הצידה. אז באנו, והיום שומו שמים יש שר ביטחון עם כיפה, שומו שמים יש שרת משפטים ממפלגת הציונות הדתית, שומו שמיים אנחנו בקבינט ומשפיעים ומביאים תוצאות. ולכן רוצים לעצור אותנו, להחזיר אותנו להיות ילדי הכאפות, להיות הנחמדים שמגרשים אותם מהבית אבל תמשיכו להתנדב. רוצים לעצור אותנו - על זה הבחירות".

בתום הדיון נמסר מסיעת ימינה: "כמו שברחו מטיפול במנהרות חמאס בצוק איתן, ברחו עכשיו בוגי וגנץ מהמליאה. כרגיל אנשי כחול לבן מתנהגים בצביעות. מזמנים דיון מיוחד בכנסת ונוטשים את המליאה כאשר שר הביטחון עולה לדבר".