סרגון: "להתפרצות הקורונה עלולה להיות השפעה משמעותית על שרשרת האספקה ועל לקוחות החברה"

חברת הטכנולוגיה פרסמה דוחות חלשים - כצפוי - לסיכום 2019, ומצפה לחזור לצמיחה ב-2020, למרות צפי לירידה בהכנסות ברבעון הראשון • הרווח ברבעון הרביעי נפגע מהפרשות חד-פעמיות בסך 3.3 מיליון דולר בגין מלאי ובשל קשיים אליהם נקלע לקוח ותיק של החברה

עירא פלטי / צילום: איל יצהר
עירא פלטי / צילום: איל יצהר

חברת הטכנולוגיה סרגון  פרסמה היום דוחות חלשים (כצפוי) לסיכום שנת 2019, ומצפה לחזור לצמיחה ב-2020, למרות פתיחת שנה חלשה. לאחר שהודו העיקה על תוצאות החברה ברבעונים האחרונים, נראה שהקושי הבא עלול להגיע מסין: בסרגון מזהירים מפני השפעה שלילית אפשרית של מגיפת הקורונה על התוצאות, ומציינים כי להתפרצות הווירוס עלולה להיות השפעה משמעותית על שרשרת האספקה ועל לקוחות החברה באסיה, ובפרט בסין. עם זאת, בשלב זה מוקדם מדי לקבוע את ההשפעה.

בסרגון מצפים לירידה בהכנסות ברבעון הראשון על רקע נתוני ההזמנות ברבעון הרביעי, שבו יחס ה-book to bill היה נמוך מ-1, כמו גם בשל השפעות עונתיות רגילות. בהמשך הצפי הוא לקצב הכנסות רבעוני של 70-75 מיליון דולר (נמוך מיעד ההכנסות שסרגון הציבה לעצמה בשנים קודמות והיה 85-80 מיליון דולר), לצד שיפור ברווחיות הגולמית, ברווח הנקי ותזרים חיובי ב-2020.

ברבעון הרביעי, ההכנסות הסתכמו ב-71.3 מיליון דולר, ירידה של 16.9% לעומת הרבעון המקביל ובהתאם לתחזית החברה. כפי שמסר מנכ"ל החברה עירא פלטי בכנס משקיעים בינואר, הרווח ברבעון הרביעי נפגע בשל שתי הפרשות חד-פעמיות, הראשונה בסך 2 מיליון דולר המיוחסת למלאי, והשנייה בסך 1.3 מיליון דולר בשל קשיים שאליהם נקלע לקוח ותיק של החברה. כתוצאה מכך, סרגון עברה להפסד תפעולי של 2.2 מיליון דולר ברבעון הרביעי, לעומת רווח תפעולי של 6.5 מיליון דולר ברבעון המקביל. בשורה התחתונה, ההפסד הנקי החשבונאי (GAAP) הגיע ל-4.1 מיליון דולר, בהשוואה לרווח נקי של 11.6 מיליון דולר ברבעון המקביל.

על בסיס Non-GAAP ההפסד גבוה יותר, בסך 5 מיליון דולר, וזאת לעומת רווח נקי Non-GAAP של 5 מיליון דולר ברבעון המקביל. ההפסד הנקי למניה הסתכם ב-5 סנט.

תוצאות סרגון ב-2019 במיליוני דולרים
 תוצאות סרגון ב-2019 במיליוני דולרים

בסיכום שנת 2019, הכנסות החברה ירדו ב-17% לכ-286 מיליון דולר, והיא עברה להפסד נקי GAAP של 2.3 מיליון דולר לעומת רווח נקי של 23 מיליון דולר ב-2018. על בסיס Non-GAAP נרשם איזון - רווח סמלי של 83 אלף דולר בלבד, שהם 0 סנט למניה, לעומת 17.5 מיליון דולר (22 סנט למניה) ב-2018.

בעוד שהרבעון הרביעי הסתיים עם תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת בגובה 8.6 מיליון דולר, בשנה כולה סרגון רשמה תזרים שלילי בסך 12.9 מיליון דולר. בסוף 2019 היו לסרגון 24 מיליון דולר בקופה.

סרגון מספקת פתרונות תקשורת אלחוטיים לקישור בין תחנות הבסיס למתג הראשי ברשת, ולדברי פלטי, "ההכנסות ב-2019 ירדו בעיקר בשל סוגיות ספציפיות של מפעילי תקשורת בהודו, שגרמו להאטה משמעותית אחרי כמה שנות צמיחה חזקה. מלבד הודו, ההכנסות בשאר העולם צמחו בכ-11% לעומת 2018, ואנו מאמינים שאנו זוכים בנתחי שוק". פלטי ציין כהישג משמעותי את הזכייה בפרויקטים של הדור החמישי בארה"ב, והעריך במבט לעתיד כי סרגון יכולה לסייע ללקוחות לנצל את הפוטנציאל של הדור החמישי.

החברה נסחרת בנאסד"ק בשווי של 167 מיליון דולר.