בית ההשקעות מור מזרים חמצן לחברת התוכנה הקטנה ALD: המניה מזנקת ביותר מ-50%

החברה גייסה כ-1.6 מיליון שקל באמצעות הקצאה פרטית של 9.8% ממניותיה למור עבור קופות הגמל וקרנות הנאמנות שהוא מנהל • גם לאחר העלייה החדה במניית אי.אל.די היום, בשלוש השנים האחרונות ירדה המניה ב-55% על רקע הרעה בתוצאות הכספיות של החברה

מניית חברת אי.אל.די.  (ALD) מזנקת היום ב-52% במחזור גבוה בבורסה בתל אביב. זאת, לאחר שהחברה הקטנה דיווחה על גיוס הון של כ-1.6 מיליון שקל באמצעות הקצאה פרטית של מניות לבית ההשקעות מור.

החברה תקצה כ-9.8% מהמניות לבית ההשקעות (שיקבל גם אופציות שניתנו להמרה לכ-7.6% ממניות החברה) עבור קופות הגמל וקרנות הנאמנות שהוא מנהל, וכן השקעה לתוך תיק הנוסטרו שלו. המניות יוקצו במחיר של 1.93 שקלים למניה - גבוה בכ-2% ממחיר הסגירה של המניה אתמול. 

היום זינקה המניה למחיר של 2.86 שקלים, המשקף לחברה שווי של כ-22 מיליון שקל. עם זאת, גם לאחר העלייה החדה היום, רשמה המניה בשלוש השנים האחרונות ירידה של 55% על רקע הרעה בתוצאות החברה.

אי.אל.די מחלקת את פעילותה לארבעה מגזרים: שירותי ייעוץ הנדסי וניהולי; מוצרי תוכנה; הדרכות והסמכות בתחומי איכות, בטיחות, אמינות והדרכות לצה"ל; ומגזר בדיקות תוכנה ומיקור חוץ. בעל השליטה בחברה הוא ד"ר זיגמונד בלובבנד.

עיכוב בהנפקה שתוכננה באוסטרליה

את המחצית הראשונה של 2019 סיימה החברה עם הכנסות של כ-60 מיליון שקל - צמיחה של 11% לעומת ההכנסות בתקופה המקבילה ב-2018. ואולם, גידול בעלויות שונות העביר אותה להפסד תפעולי של 825 אלף שקל, לעומת רווח תפעולי של כמיליון שקל בתקופה המקבילה. בשורה התחתונה, הציגה אי.אל.די הפסד נקי של כ-1.2 מיליון שקל, לעומת רווח סמלי של כ-300 אלף שקל בתקופה המקבילה.

לפני כחצי שנה דיווחה אי.אל.די על כוונתה לגייס הון עבור החברה הבת, אי.אל.די סופטוור, באמצעות הנפקה בבורסה האוסטרלית (ASX) לפי שווי מבוקש של 10 מיליון דולר (כ-35 מיליון שקל) לחברה הבת (מוחזקת בשיעור של כ-87%). התכנון היה לבצע את ההנפקה בשני שלבים, כפי שמאפשרת הבורסה האוסטרלית במקרים רבים לחברות קטנות: בשלב הראשון סופטוור אמורה היתה לגייס 1.6 מיליון דולר אמריקאי בתהליך Pre-IPO, ולפי שווי של 10 מיליון דולר אמריקאי. בשלב שני החברה הבת תונפק בבורסה עצמה ותגייס עוד 4-6 מיליון דולר.

אי.אל.די סופטוור מספקת מוצרי תוכנה המשמשים, בין השאר, לאיסוף ודיווח על אירועים ותקלות וכן כמאגרי נתונים וידע. המערכות מסייעות בתהליכי קבלת החלטות בתחומי הניהול ובהבטחת האיכות של מערכות ותהליכים.

באי.אל.די ציינו בדוחות של שנת 2018 כי אי.אל.די סופטוור צורכת מהקבוצה משאבים כספיים וניהוליים, בשל העובדה שהיא עוסקת גם בפעילות פיתוח. "למרות שחל שיפור במצב העסקי של החברה, אם סופטוור לא תשמור על רווחיות או תגייס הון, עלולה להיפגע פעילותה העסקית ואף להשפיע על תוצאות הקבוצה כולה", נכתב בדוח. 

בינתיים, נראה כי ההנפקה באוסטרליה מתעכבת, ובאי.אל.די החליטו, כאמור, לגייס כסף באמצעות הקצאה פרטית לבית ההשקעות מור.