פרטנר מפנה גב להוט: פנתה לגולן טלקום במטרה לרכוש אותה

בניסיון לסכל את רכישתה ע"י קבוצת הוט, פרטנר פותחת במהלך מפתיע שגם יעצור את השאיפות של סלקום לרכוש את גולן טלקום ולהפוך לקבוצה משמעותית יותר • יש המעריכים בשוק כי עדיף שפרטנר תרכוש פעילות מתחרה ולא תירכש בעצמה

איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר / צילום: תמר מצפי
איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר / צילום: תמר מצפי

חברת פרטנר  פנתה לחברת גולן טלקום במטרה לבחון את רכישת החברה - כך נודע ל"גלובס". גולן טלקום נמצאת במגעים לרכישתה על-ידי סלקום, והפנייה של פרטנר מגיעה עכשיו בעיתוי קריטי, שבו ייתכן כי גולן תידרש לבחון בין שתי ההצעות. לגולן טלקום יש כמיליון מנויי סלולר, והחברה רווחית תפעולית. 

גולן טלקום יושבת על הרשת של סלקום, ולכן עסקת מיזוג עם פרטנר תחייב את פירוק שותפות ביניהן. ככל הנראה עסקה כזו גם תלווה בקנס גבוה בסך 600 מיליון שקל שגולן תיאלץ לשלם לסלקום, מה שעשוי להקשות מאד על העסקה. 

ההצעה של פרטנר למיזוג עם גולן באה בעקבות ההחלטה של דירקטוריון החברה לבחון את כל האופציות העומדות בפניה על רקע ההצעה שהגישה הוט לרכישת פרטנר

יש המעריכים בשוק כי עדיף שפרטנר תרכוש פעילות מתחרה ולא תירכש בעצמה. זאת, משום שהחברה נמצאת בתנופת השקעות, והיא עם חוב קטן יחסית. לכן נכון יותר שהיא תצמח על חשבון אחרות ולא להפך. 

בשל היותה חברה ציבורית, תידרש פרטנר להתייחס להצעת הוט, וככל הנראה הדבר יקרה בעוד מספר שבועות, עד שתסיים את בחינת האופציות העומדות לרשותה. כך גם גולן טלקום, שמוחזקת על-ידי החברה הציבורית אלקטרה מוצרי צריכה .