קריסה ראשונה ב-2020: חברת הלואו קוסט אייר איטלי הפסיקה את פעילותה

החברה הודיעה היום כי בתוך שבועיים, כלומר ב-25 לפברואר, היא תפסיק את כל טיסותיה

אייר איטלי / צילום: שאטרסטוק
אייר איטלי / צילום: שאטרסטוק

אחרי שנה קשה בענף התעופה ב-2019 שלוותה במספר קריסות של חברות תעופה ובראשן תומאס קוק הבריטית, ועל רקע משבר התעופה והתיירות לאור התפשטות נגיף הקורונה, חברת תעופה נוספת מכריזה על פשיטת רגל: חברת אייר איטלי.

בסיס החברה נמצא במילאנו (מלפנסה), ו-49% מבעלותה נמצאים בידי חברת קטאר איירווייז. החברה הודיעה היום כי בתוך שבועיים, כלומר ב-25 לפברואר, היא תפסיק את כל טיסותיה.

לפי דיווחי החברה, הפסדיה ב-2019 הצטברו ל-200 מיליון אירו. לפי פרסום ב"ביזנס אינסיידר", חברת התעופה קטאר לא יכלה להגדיל את שיעורי הבעלות שלה בכדי לנסות ולהציל את אייר איטלי לאור מגבלות בשוק התעופה באירופה, לפיהן חברות תעופה מחוץ לאירופה יכולות להחזיק במניות מיעוט בלבד בבעלות על חברות תעופה אירופיות.

אייר איטלי מיתגה את עצמה מחדש רק ב-2018, כשהיא קמה במקומה של חברת מרידיאנה אותה היא רכשה. שנה קודם לכן חברת התעופה אליטליה הכריזה כי נקלעה לקשיים כספיים שעשויים להשפיע על פעילותה. החברה קיבלה תמיכה ממשלתית, והיא ממשיכה לפעול.

לצד המתחרה מאיטליה, אייר איטלי לא הצליחה להשיב מענה לתחרות שמציבות לה חברות לואו קוסט אגרסיביות בתמחור כמו ריאנאייר או איזי גט.

צי המטוסים של אייר איטלי מונה כיום 13 מטוסים, עמם היא טסה ל-26 יעדים.