אפקט הקורונה מגיע גם לאל על: מזהירה מירידה של 30 מיליון דולר בהכנסות הרבעון

בדיווח לבורסה הודיעה החברה כי היא עוקבת אחר ההתפתחויות ומעריכה כי הירידה בהכנסות תקוזז בשל צמצום ההוצאות התפעוליות • הטיסות לסין הופסקו בעקבות המלצות משרד הבריאות שלא לטוס למדינה

עולם התעופה חווה טלטלה חמורה עקב וירוס הקורונה. השבוע דיווחנו ב"גלובס" על ירידה של 19% בהיקף ההזמנות ברחבי העולם, ירידה כפולה משקפת את שוק התעופה באסיה. חברות התעופה שמפעילות טיסות למזרח הן הראשונות להיפגע. 

בהודעה לבורסה מעריכה אל על  כי הנזק שהיא תספוג בעקבות וירוס הקורונה יגיע ל-30 מיליון דולר. חברת התעופה דיווחה לבורסה כי היא "עוקבת באופן שוטף אחר ההתפתחויות בעולם בקשר עם נגיף הקורונה ובוחנת את ההשלכות על פעילותה".

לפי הערכת אל על, ברבעון הראשון של 2020 צפויה ירידה של 30 מיליון דולר בהכנסותיה, "בעיקר ביעדי המזרח". עם זאת, להערכת החברה, מרבית הירידה צפויה להתקזז "עקב צמצום הוצאות תפעוליות של החברה". אל על מעריכה כי התייעלות תפעולית תאפשר לה לצמצם את היקף הפגיעה.

לפני כשבועיים החליטה אל על להפסיק את טיסותיה לבייג'ינג, וזאת עד לסוף מרץ. יש להניח כי הקו להונג קונג, שכרגע נמשך בהיקפים מצומצמים מאוד ועם תפוסה נמוכה, ייפסק בקרוב.

בשלב זה מאפשרת אל על למי שהזמין כרטיסים לבטל או לשנות עד 15 במרץ ללא קנס. אפשרות זו משפיעה על שיעורי התפוסה, כשרבים לא רוצים לקחת סיכון ומוותרים על טיסות להונג קונג. בשלב זה גם הטיסות הישירות לבנגקוק ממשיכות כרגיל. בעוד כשבועיים צפויה אל על לחנוך היסטוריה אווירית עם קווים ישירים לטוקיו.

עם המלצות משרד הבריאות שלא לבקר במדינות יפן, תאילנד, דרום קוריאה טאיוואן וסין כמובן, יש להניח כי גם הקו לטוקיו שאל על מצפה לו, עשוי לשלם את מחיר החשש של הנוסעים.