שוב קשיים ברשת אופנה? קניוני עזריאלי לרשת בוניטה דה מאס: הסדירו את התשלום, אחרת נחלט ערבויות

קבוצת הקניונים דורשת מרשת האופנה להסדיר את התשלום מולה בתוך 48 שעות - אחרת יחולטו הערבויות שלה • מדובר במהלך חריג, שכן חילוט ערבויות של שוכר בקניון אינו עניין שבשגרה • יועמ"ש הרשת: "מחלוקת לגיטימית שכבר באה על פתרונה"

מה קורה ביחסים בין קניוני עזריאלי לבין רשת בוניטה דה מאס? ל"גלובס" נודע כי קבוצת הקניונים הגדולה בישראל העבירה פנייה חריגה לרשת האופנה, במסגרתה התריעה כי על הרשת לשלם לה מיידית - אחרת היא תחלט לה את הערבויות שהרשת העמידה לטובתה. לטענת גורמים בשוק, הסיבה לפנייה החריגה של קניוני עזריאלי לרשת היא אי-תשלום כסדרו מצד הרשת.

לאחר פניית "גלובס" בעניין, גורמים בסביבת רשת האופנה הבהירו כי הסוגיה נפתרה, כשלטענתם המחלוקות בין הצדדים יושבו. בקבוצת עזריאלי בחרו שלא להגיב לנושא.

ככל הידוע, קבוצת הקניונים עזריאלי פנתה במכתב לרשת האופנה ודרשה להעביר לה תשלומים שהיא חייבת לה, וכאמור התריעה כי אם הרשת לא תעשה כן בתוך מספר יממות, תחלט עזריאלי את ערבויות הרשת שנמצאות בידיה.

נציין כי רק לפני כחצי שנה פתחה בוניטה דה מאס חנות חדשה בקניון עזריאלי מלחה בעיר ירושלים. כמו כן, הרשת מפעילה חנויות בקניונים נוספים של קבוצת עזריאלי, ביניהם אחד מקניוני הדגל של הקבוצה - קניון איילון ברמת גן, וזאת בנוסף לקניון עזריאלי אור-יהודה, קניון עזריאלי רמלה וקניון עזריאלי מודיעין.

מדובר במהלך חריג. אומנם כל שוכר מעמיד בטוחות לקניון למקרה שלא יוכל לעמוד בהתחייבויותיו לקניון, ואולם מקרה של חילוט ערבויות אינו עניין שבשגרה.

"מדובר במחלוקת עסקית שכבר באה על פתרונה, כל פרשנות אחרת אין בה ולא כלום"

בד-בבד, ל"גלובס" נודע כי הבעלים של רשת בוניטה דה מאס פועל בימים אלה למימוש נדל"ן שבבעלותו. ככל הידוע מדובר במגרש בחוף התכלת, הממוקם באזור מלון מנדרין. לא ברור אם יש קשר בין הדברים.

עוד נציין כי לחברת המחקר והייעוץ הכלכלית דן אנד ברדסטריט הגיעו לאחרונה מידעים שליליים לגבי הרשת, ובחברה בוחנים את רמת הסיכון בהתאם.

מהיועץ המשפטי של בוניטה דה מאס, עו"ד חובב ביטון, נמסר בתגובה כי "כלל פעולותיה של מרשתי, בין היתר כלפי קבוצת עזריאלי, הן במהלך עסקים, במסגרת מחלוקת עסקית לגיטימית שכבר באה על פתרונה נכון למועד כתיבת שורות אלה, וכל פרשנות אחרת - אין בה ולא כלום. מרשתי נהנית מתמיכתם של המערכת הבנקאית ונותני אשראי, תוך כך שהיא עומדת בכלל התחייבויותיה עד תום".

עוד נמסר כי "בכל הנוגע לנכסיו הפרטיים של בעל השליטה - יובהר כי מרשי הוא אדם פרטי אשר רשאי לפעול ברכושו בכל דרך שיימצא לנכון ואינו מוצא לנכון להתייחס בכל הנוגע לנושאים הרלוונטיים לרכושו הפרטי".

רשת בוניטה דה מאס בבעלותו ובניהולו של צ'רלי זיתוני נוסדה ב-1999. החברה עוסקת הן בהפעלת רשת חנויות לבגדי נשים המונה כ-36 חנויות תחת המותג BONITA DE MAS, והן פועלת כסיטונאית, בין היתר בתחום ההלבשה התחתונה, עבור קמעונאיות אחרות. בחברה מועסקים כ-100 עובדים. היקף המכירות השנתי של הרשת מוערך בכ-42 מיליון שקל ב-2018.