בהלת הקורונה: טסים למדינות אסיה? מגדל לא תבטח אתכם

החברה: "בהמשך להודעת משרד הבריאות בגין אזהרת מסע לסין ומדינות נוספות באסיה בעקבות נגיף הקורונה, זמנית לא ניתן לבטח מבוטחים אשר מעוניינים לטוס ליבשת אסיה"

ניר גלעד, יו"ר מגדל ביטוח / צילום: איל יצהר
ניר גלעד, יו"ר מגדל ביטוח / צילום: איל יצהר

חברות התעופה נמצאות במשבר עולמי בעקבות וירוס הקורונה, וכעת גם חברות הביטוח מצטרפות לבהלה העולמית: חברת מגדל מסע עולמי הודיעה לסוכני הנסיעות כי לאור וירוס הקורונה, היא לא תאפשר לבטח נוסעים שיוצאים למדינות אסיה בפוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל.

מדובר בהודעה דרמטית, כאשר מגדל  בהודעה שהפיצה לא מתייחסת רק לנוסעים לסין שלגביהם יש הנחיה להישאר בהסגר של 14 ימים עם שובם, אלא היא מכלילה את כל מדינות אסיה: "בהמשך להודעת משרד הבריאות בגין אזהרת מסע לסין (ומדינות נוספות באסיה) בעקבות נגיף הקורונה, זמנית לא ניתן לבטח מבוטחים אשר מעוניינים לטוס ליבשת אסיה", לשון הודעת חברת הביטוח.

הודעת מגדל מסע עולמי / צילום: צילום מסך
 הודעת מגדל מסע עולמי / צילום: צילום מסך

נציין כי משרד הבריאות לא מפיץ אזהרות מסע, כי אם המלצות והנחיות בלבד. חוץ מסין, משרד הבריאות הכליל בהמלצות שלו למדינות שאליהן עדיף לא לטוס, גם את יפן, תאילנד, דרום קוריאה, הונג קונג ומקאו.

משרד החוץ, שאמון על הפצה של אזהרות מסע רשמיות, התקומם לנוכח הודעת משרד הבריאות מוקדם יותר השבוע. מגורמים במשרד החוץ נמסר בעניין זה כי "אנחנו מבינים את החשש מהתפשטות הקורונה, אבל מדובר בהחלטה שלא לוקחת בחשבון שיקולים מדיניים חשובים. אף מדינה בעולם לא נקטה צעד כזה, ואנחנו עלולים לשלם עליו מחיר מדיני מול המדינות הללו".

יש להניח כי הודעת מגדל תגרור חברות ביטוח נוספות להחלטות דומות, מה שיגביר את קצב ביטולי הטיסות, בעיקר למדינות אסיה. בלי ביטוח, נוסעים רבים יוותרו על הסיכון שכרוך בנסיעה לאור המצב.