17 רוכשי דירות ברמת השרון תובעים את אאורה בשל טענות לעיכובים בפרויקט

לטענת התובעים, בפרויקט "אאורה רמת השרון" עומדים לחול עיכובים במסירת הדירות • לטענתם, בחברה הסתירו לכאורה מידע רלוונטי לעניין זה ואף "לחצו" שדיירים יסכימו לדחייה • אאורה בתגובה: "תביעה חסרת בסיס שכל מטרתה היא תקשורתית"

יעקב אטרקצ'י, מבעלי אאורה / צילום: איל יצהר
יעקב אטרקצ'י, מבעלי אאורה / צילום: איל יצהר

17 רוכשי דירות בפרויקט "אאורה רמת השרון" שבשכונת מורשה בעיר, הגישו תביעת פיצויים בבית המשפט המחוזי בתל-אביב נגד החברה בגובה 2.65 מיליון שקל. זאת בשל עיכוב צפוי במסירת דירותיהם. בתביעתם, שהוגשה על-ידי עו"ד איתמר כהן, נטען כי החברה התחייבה ללוח זמנים לסיום הבנייה ולמסירת הדירות, אך לא דיווחה להם על עיכובים, וכן כי הציגה להם מצג שווא בנוגע להתקדמות בניית הפרויקט.

מדובר בפרויקט פינוי-בינוי ששטחו כ-40 דונם, ושממוקם בין הרחובות שבטי ישראל, אילת ובית גוברין. טרם ביצוע הפרויקט כלל המתחם 180 דירות, כאשר לפי התכנון אלה ייהרסו, ובמקומם ייבנו שישה מגדלים בני 20 קומות שיכללו 687 דירות. אדריכל התוכנית הוא גיל שנהב.

פרויקט אאורה בשכונת מורשה ברמת השרון / צילום: איל יצהר, גלובס
 פרויקט אאורה בשכונת מורשה ברמת השרון / צילום: איל יצהר, גלובס

בכתב התביעה נכתב כי "גם לאחר שהושלמו הליכי הרישוי לטובת ביצוע הפרויקט, הנתבעת גילתה דעתה כי היא תאחר בהשלמת הפרויקט ובתוך כך הדירות ימסרו לדורשים באיחור מצטבר של כשנה וחצי ממועד המסירה הצפוי", נכתב.

כן נכתב בכתב התביעה כי "למעשה, ונוכח התנהלותה של הנתבעת, מועד תשלום עיקר התמורה הוקדם באופן משמעותי ביחס למועד המסירה, ואולם, מועד המסירה נדחה ליום 10.12.21. קרי איחור של כ-9 חודשים. כל זאת לצד הוצאות מימון שגדלו בצורה ניכרת, התייקרות מצטברת במדד תשומות הבנייה, המשך תשלומים בגין שכר דירה ועוד".

בנוסף, הרוכשים טוענים כי הפעילו עליהם לחצים שונים: "הנתבעת פועלת בשיטות לא שיטות תוך שינוי ואיון הוראות הסכמי המכר או נסיונות שונים להלך אימים או בשימוש באמצעי לחץ שונים במטרה כי הרוכשים יסכימו לדחייה במועד המסירה אחרת יבולע להם בדרכים שונות".

עו"ד איתמר כהן, שכאמור מייצג את התובעים, מסר ל"גלובס" כי "התביעה מתארת לפרטים כיצד הציגה החברה שורה של מצגי שווא בקשר עם התקדמות הליכי הרישוי של הפרויקט. בעקבות זאת, הדירות ימסרו לרוכשים באיחור של כשנה וחצי לכל הפחות. החברה אף ניסתה להחתים, שלא כדין, את הרוכשים על מסמכים שונים במטרה לחמוק מהפיצוי הקבוע בחוק המכר. מצער שכך נוהגת חברה ציבורית אשר מבצעת פרויקטים בפריסה הארצית ואנחנו כמובן סומכים על בית המשפט. נמשיך לעשות את כל הדרוש עבור מרשינו כדי להגן על מלוא זכויותיהם".

מחברת אאורה נמסר בתגובה: "מדובר בתביעה חסרת בסיס, ולא פלא כי נשלחה לתקשורת לפני שהתקבלה אצל חברת אאורה, זאת כיוון שכל מטרתה היא תקשורתית. ההיתר בפרויקט "אאורה רמת השרון" התקבל כבר לפני זמן רב ועבודת הבנייה נמצאת בעיצומה. בניגוד לנטען, העיכובים בקבלת היתר הדיפון נגרמו בשל הבחירות ואלה היו מינוריים והסתכמו בחודשים בודדים בלבד. על אף האמור החברה אפשרה ועדיין מאפשרת לתובעים, לפנים משורת הדין, לצאת מהפרויקט ולקבל בחזרה את כל כספם. יש לציין כי כל התובעים סירבו לעשות כן. מהשתלשלות עניינים זו ברור כי הטענות מגיעות בחוסר תום לב".