בן 14 נהרג כשרכב על קורקינט חשמלי; 133 ילדים אושפזו ב-2019 לאחר תאונות קורקינט ואופניים חשמליים

ההרוג הראשון מקורקינטים ואופניים חשמליים לשנת 2020: בן 14 נפגע היום בעת רכיבה על קורקינט חשמלי בתל אביב ממערבל בטון, ובבית החולים נקבע מותו • מניתוח של אור ירוק לנתוני מכון גרטנר עולה כי במהלך 2019 חל זינוק של 230% במספר המאושפזים מתאונות עם קורקינטים חשמליים

רוכב על קורקינט חשמלי בתל אביב. / צילום: שלומי יוסף
רוכב על קורקינט חשמלי בתל אביב. / צילום: שלומי יוסף

בן 14 נפגע היום (ד') בעת רכיבה על קורקינט חשמלי בתל אביב ממערבל בטון, ובבית החולים נקבע מותו. הנער הוא הוא ההרוג הראשון על קורקינט חשמלי ב-2020, כאשר בשנה שעברה נהרגו שלושה בני אדם בעת שימושם בקורקינט חשמלי, אך מספר הפצועים הולך וגדל; מניתוח של אור ירוק לנתוני מכון גרטנר עולה כי במהלך שנת 2019 חל זינוק של 230% במספר המאושפזים עקב תאונות עם קורקינטים חשמליים.

בשנת 2019 אושפזו בבתי החולים 133 ילדים מתחת לגיל 16 בתאונות דרכים לאחר שהיו מעורבים בתאונת אופניים חשמליים וקורקינטים ממונעים, ומשנת 2016 אושפזו בבתי החולים 687 ילדים מתחת לגיל 16 כתוצאה מתאונה עם אופניים או קורקינטים חשמליים.

ניתוח נתוני ההיפגעות משנת 2013 מראה כי אחד מכל שלושה מהמאושפזים בעקבות תאונות אופניים או קורקינטים חשמליים עם פגיעת ראש היו מתחת לגיל 16 ובנוסף, כ-21% (אחד מכל חמישה) מהמאושפזים בעקבות תאונות אופניים/קורקינטים חשמליים עם פגיעת ראש קשה היו מתחת לגיל 16, כאשר רובם הגדול לא חבש קסדה. לפי אור ירוק, הנתונים מראים עד כמה המודעות לחבישת קסדה נמוכה בקרב הציבור.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק, אומר היום: "מדינת ישראל נמצאת במקום הראשון בשיעור הילדים ההרוגים מתאונות דרכים מבין מדינות ה-OECD. הכלים החשמליים הם לא צעצועים אלא כלי תחבורה לכל דבר ולכן חייבים לסלול עבורם שבילי רכיבה בטוחים שיפרידו אותם מכלי הרכב ובמקביל חייבים להגביר את המודעות בקרב האוכלוסייה לסכנות שברכיבה על כלי חשמלי ועוצמתי כזה. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים ובמשטרה לא יכולים לעצום עיניים נוכח הג'ונגל והכאוס התחבורתי ששורר בערים, אשר עולה בחיי אדם".