עסקת הנדל"ן היקרה בלוס אנג'לס: בזוס קנה אחוזה ב-165 מיליון דולר

מייסד ומנכ"ל אמזון קנה את אחוזת וורנר מאיל המדיה דיוויד גפן • האחוזה מתפרשת על פני 25 דונם בבוורלי הילס

ג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל אמזון / צילום: Charles Krupa, AP
ג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל אמזון / צילום: Charles Krupa, AP

מייסד ומנכ"ל אמזון ג'ף בזוס קנה את אחוזת וורנר מאיל המדיה דיוויד גפן ב-165 מיליון דולר, לפי יודעי דבר.

העסקה היא שיא חדש לעסקאות נדל"ן באזור לוס אנג'לס. השיא הקודם לנכס מגורים נקבע בסוף השנה שעברה, כאשר לקלן מרדוק, בנו של רופרט מרדוק, שילם 150 מיליון דולר עבור צ'רטוול, אחוזה בבל אייר ששימשה את משפחת קלאמפט בסדרת הטלוויזיה "The Beverly Hillbillies".

אחוזת ורנר, שמתפרשת על פני 9 אקר (כ-25 דונם) בבוורלי הילס, נבנתה בשנות ה-30 עבור ג'ק וורנר, הנשיא המנוח לשעבר של אולפני וורנר ברדרז. לנכס יש טרסות נרחבות, גנים מתפתלים, כמה בתי אורחים, מגרש טניס ומסלול גולף של תשע גומות. "שום נכס מגורים של אצולת הוליווד, מאז ולפני כן, לא עולה בשטח, בפאר או בזוהר על האחוזה של ג'ק וורנר באנג'לו דרייב בבנדיקט קניון", כתב סוכן הנדל"ן לשעבר ג'ף היילנד בספרו "האחוזות האגדיות של בוורלי הילס".

"הייתי אומר שזה אחד הנכסים היפים ביותר בעולם, שלא לדבר על לוס אנג'לס", אמר המתווך המקומי קורט רפפורט. בעסקה לא היה מערב שום מתווך, לפי מקור אחד.

גפן קנה את האחוזה ב-1990 ב-47.5 מיליון דולר, וקבע אז שיא לבית היקר ביותר באזור לוס אנג'לס.

בזוס אקספדישנז, חברה אחרת של בזוס, שכוללת את האחזקות בעיתון "וושינגטון פוסט" וקרן התרומות שלו, שילמה גם 90 מיליון דולר תמורת חלקה פנויה בלוס אנג'לס, לפי מקור אחד. האדמה נרכשה כהשקעה, לדבריו. המוכרת הייתה ירושת פול אלן, אחד מייסדי מיקרוסופט שמת ב-2018.

לפני כמה שבועות קנה בזוס גם שלוש דירות בניו יורק בעסקה כוללת של כ-80 מיליון דולר. אם שלוש הדירות הללו בבניין בשדרה החמישית 212 יאוחדו, הנכס יתפרש על פני שטח של 1,580 מ"ר.