אמריקה ישראל תבנה 242 דירות בנוף הגליל, מרביתן במחיר למשתכן

החברה זכתה בשלושה מכרזים של רשות מקרקעי ישראל • 72 דירות יימכרו בשוק החופשי וכל היתר באמצעות תוכנית הדיור הממשלתית

חברת אמריקה ישראל להשקעות בע"מ ביחד עם חברת מגדלים ב.ר ייזום ובנייה בע"מ (מקבוצת חברות בונה ריינה) זכו במכרזים של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) לקרקעות בשכונת הר יונה ד' בנוף הגליל (נצרת עלית לשעבר). בהתאם לתוכניות ייבנו בשטח 242 דירות בשלושה מתחמים. 72 דירות ייבנו לשוק החופשי והיתר במסגרת תוכנית מחיר למשתכן. אמריקה ישראל זכתה במתחמים לאחר שהציעה מחירים שנעים בין 5,947-6,350 שקל למ"ר במכרזים. מעבר לעלות הבנייה, תשלם אמריקה ישראל למדינה 36.3 מיליון שקל עבור הוצאות פיתוח בגין שלושת המכרזים.

הקמת פרויקט במסגרת תוכנית מחיר למשתכן, שיכלול 242 דירות דיור בשלושה מתחמים, בשכונת הר יונה ד' בנוף הגליל (נצרת עילית), מתוכן 72 יחידות דיור יוצעו למכירה בשוק החופשי. מחיר הדירות במכרז מגלמים הנחה של כ-30% ממחיר הדירות באיזור. כך למשל, מחיר התחלתי לדירת 85 מ"ר ומרפסת יעמוד על כ-630 אלף שקלים ומחיר התחלתי לדירת 100 מ"ר ומרפסת יעמוד על כ-740 אלף שקלים.

מנכ"ל אמריקה ישראל מגורים, דרור תורן, מסר כי "החברה ממשיכה להגדיל את פעילותה במסגרת תוכנית מחיר למשתכן, כשזהו הפרויקט התשיעי שהחברה מקימה, מעכו בצפון ועד יבנה במרכז. נוף הגליל חווה פיתוח נדל"ני מואץ בשנים האחרונות ולאור זאת אנו מאמינים שהפרויקט יזכה לביקושים רבים".

את הפרויקט תבצע שותפתה של אמריקה ישראל לזכייה, חברת בונה ריינה. "זהו לא הפרויקט הראשון בו אנו משתפים פעולה עם חברת בונה ריינה, ששימשה כקבלן מבצע בפרויקטים קודמים ואיכותיים של החברה באזורי ביקוש", הוסיף תורן. לדברי החברה דירות בשטח של כ-85 מ"ר יעמוד על כ-630 אלף מ"ר, ואילו לדירות גדולות יותר של 100 מ"ר, יעמוד המחיר ההתחלתי על כ-740 אלף מ"