רן גוראון שומר על המורשת החקלאית בערבה

וגם: אסף דניאל מונה למנכ"ל הדקה ה-90 • השיחה 

מימין: אילן אורן, אייל בלום, רן גוראון ואילון גדיאל / צילום: פביאן קולדורף
מימין: אילן אורן, אייל בלום, רן גוראון ואילון גדיאל / צילום: פביאן קולדורף

את העשור להקמתה של "קרן גוראון", ואת 30 השנה לפטירתו של אביו, ציין השבוע רן גוראון, מנכ"ל YES, פלאפון ובזק בינלאומי, יחד עם בני משפחתו המורחבת ואורחיה, בערבה, בטקס השנתי שהיה הפעם גדול במיוחד. הקרן, ע"ש יאיר גוראון ז"ל, מחלקת מלגות בסך כולל של 70 אלף שקל לסטודנטים מצטיינים לתואר שני ושלישי שמחקרם עוסק באזור. גוראון האב היה יזם שפיתח וקידם את המחקר החקלאי בערבה, הקים את תחנת המחקר המקומית, והיה מנהלה הראשון. הוא נפטר בשנת 1990 ממחלת הסרטן, בהיותו בן 47. מה שעוד ייחד את הטקס השנה, בניגוד לשנים קודמות, היה שגוראון הבן הפתיע את הנוכחים, ונשא בעצמו דברים, אולי משום שמדובר היה בפרספקטיבה ייחודית עבורו - בהיותו מבוגר במעט מגיל אביו בפטירתו. גוראון ציטט את אביו שנהג לומר כי מה שאדם עושה בחייו זה להקים לעצמו אנדרטאות. "אנחנו לא מאמינים באנדרטאות, אלא באנשים", אמר גוראון, "והדרך שלנו לבטא זאת היא באמצעות המלגות". 

הטקס נערך במסגרת התערוכה החקלאית השנתית, שהתקיימה בתחנה, בנוכחות אורחים, בהם איילון גדיאל, יו"ר קרן גוראון ומנהל מו"פ ערבה תיכונה וצפונית, שסיפר כי במהלך 10 שנות פעילותה גייסה הקרן תרומות בסך של מעל מיליון שקל. ד"ר אייל בלום, ראש המועצה האזורית הערבה התיכונה, בירך את המשפחה, התורמים והאורחים. בטקס נכח גם אילן אורן, שכיהן כראש המועצה בתקופת פעילותו של גוראון האב.

אזור התעשייה

חזי כאלו, מנכ"ל בנק ישראל, הגיע השבוע לביקור בחברת הפינטק הישראלית Fundbox, שמספקת רשת תשלומים ואשראי בין עסקים (B2B). כאלו, אבנר זיו, מנהל חטיבת טנכולוגיות המידע של בנק ישראל; וניב פולני, מנהל הפיתוח העסקי של בנק פועלים הפורש, קיימו במקום דיון על ההזדמנויות והחסמים שיש בשוק הישראלי לפעילות חברות פינטק הישראליות. ביקור זה הוא המשך לסדרת מפגשים של חברות פינטק עם נציגי בנק ישראל, עם נגיד הבנק אמיר ירון, ועם ד"ר חדוה בר, המפקחת על הבנקים, שתפרוש באפריל הקרוב.

נועם גרבינסקי, סמנכ"ל ניהול סיכונים והונאות בפאנדבוקס, הסביר במפגש כי "השוק בארץ אמנם קטן ובעל מאפיינים שונים, אבל האתגרים והקשיים שעסקים קטנים חווים בו דומים. שיתפנו את הידע והניסיון שצברנו על מנת לעזור ולהתיר חסמי כניסה להקמת פתרונות פיננסים מתקדמים גם בישראל, לטובת העסקים הקטנים"

פאנדבוקס הקימה את רשת התשלומים והאשראי שבאמצעותה היא מספקת פתרונות אשראי ותשלומים לעסקים קטנים בארה"ב. כיום מספקת החברה שירות למעל 100 אלף בעלי עסקים קטנים ובינונים בארה"ב, והעניקה עד כה אשראי בסכום של למעלה מ-2 מליארד דולרים.

מצנח הזהב

● דירקטוריון אי. די. בי ניו יורק, אישר את מינויה של ורד אורון, לחברת הנהלה, סמנכ"לית וראשת מערך האסטרטגיה של הבנק. אורן החלה את דרכה בקבוצת דיסקונט ב-2008, כראשת מטה לשכת המנכ"ל בדיסקונט ניו יורק ובהמשך מילאה תפקיד זה בבנק בישראל. בשנת 2013 מונתה לראשת אגף משאבי אנוש ואחר כך כראשת אגף לתכנון ופיתוח ההון האנושי בחטיבת משאבי אנוש. לפני מספר חודשים עברה משפחתה לניו יורק, במסגרת שליחות בחו"ל.

● עוד לא יבשה הדיו מהודעת העזיבה של דנה לביא את כיסא המנכ"לית בחברת הדקה ה-90, וכבר מונה תחתיה מנכ"ל חדש: אסף דניאל, מי ששימש כמנכ"ל חברת התיירות בליק ב-9 השנים האחרונות, ישמש כמנכ"ל הדקה ה-90 שלאחרונה נרכשה על ידי קבוצת קווי חופשה, שבבעלותה גם בליק תיירות. גם לדניאל כבר יש מחליפה: הסמנכ"לית יעל תמיר שודרגה לתפקיד מנכ"לית בליק תיירות.

מיכל רז-חיימוביץ'

פרשמרקט, חברת קמעונאות המזון הציבורית שבשליטת האחים שלומי ויוסי אמיר, הודיעה על מינויה של מור וולוביק לתפקיד החשבת של החברה. וולוביק, שחגגה השבוע יום הולדת 33, הגיעה לפרשמרקט מחברת מלונות דן שם שמשה כעוזרת חשב בארבע השנים האחרונות. קודם לכן עבדה וולוביק בחברת Baker Tilly.

החדשות הטובות

האהבה פורחת: ממחקר של חברת מאסטרקארד עולה כי סך המחוות שהוגדרו כרומנטיות וחלו סביב חג האהבה, עלו בישראל ב-22% מאז 2017, כאשר המספר הכולל של העסקאות עלה ב-46%, והגיע לכ-7 מיליון דולר, לעומת כ-5.5 מיליון דולר בלבד בשנת 2017. עוד נראה, כי מאז 2017 ועד 2019 חלה בישראל עלייה של 31% בקניות אונליין בשלושת הימים שסביב החג.