על רקע המעבר לנווה אילן: הוכרז סכסוך עבודה בחדשות 13

למעבר לנווה אילן יש השלכות גם על תנאי העבודה של העובדים - ולו רק מעצם העובדה שיהיה עליהם לצאת מת"א • האם המעבר הצפוי יסייע לרייטינג המדשדש?

על רקע המעבר הצפוי של חדשות 13 לאולפנים החדשים בנווה אילן, הכריזו העובדים על סכסוך עבודה. המעבר לאולפנים החדשים אמור לשפר משמעותית את הנראות של תוכניות האקטואליה ומהדורות החדשות, ובכך אולי לסייע גם בשיפור הרייטינג המדשדש, אולם למעבר יש השלכות גם על תנאי העבודה של העובדים - ולו רק מעצם העובדה שיהיה עליהם לצאת מתל-אביב. לכן, בשבועות האחרונים התנהלו שיחות בין נציגי העובדים להנהלה כדי להסדיר את השינויים הדרושים.

בדיונים עלו סוגיות שונות כמו למשל הצורך בהסעות, ואכן בחלק מהסוגיות גם הצליחו להגיע להסכמות. אולם בנושאים מסוימים חילוקי הדעות נותרו בעינם, ולכן כאמור החליטו העובדים להכריז על סכסוך עבודה.

היום (ה') נשלח מייל עדכון לעובדים, בו הוסבר להם כי "נוכח המעבר המתקרב לא הייתה לנו ברירה אלא להכריז על סכסוך עבודה, כדי שלא נגיע ליום המעבר ללא כל אפשרות לנקוט צעדים ארגוניים".

במייל טוען הוועד כי למרות שהסכימו לבצע "הכרזה שקטה" כדי לא לייצר הסלמה מיותרת, הנהלת הערוץ לא באה לקראת הוועד בנושאים המהותיים שנותרו פתוחים בשולחן המשא-ומתן. למרות ההסלמה, הוועד הצהיר על כוונתו לבדוק אם ערוץ ההידברות יכול לעלות על פסים חיוביים יותר.

מחדשות 13 נמסר בתגובה: "לקראת המעבר לנווה אילן והשקת האולפנים החדשים, מתנהל משא-ומתן עם העובדים, בו אנו דנים יחדיו בכל הבקשות והעדכונים, במטרה להגיע להסכמות משותפות".