טסלה תבצע הנפקת מניות בדיסקאונט של 4.6% על מחיר המניה

החברה הודיעה כי תמכור 2.65 מיליון מניות במחיר של 767 דולר למניה כדי לגייס 2 מיליארד דולר • SEC דרשה מטסלה למסור לה מידע פיננסי

אלון מאסק / צילום: John Raoux, AP
אלון מאסק / צילום: John Raoux, AP

טסלה הודיעה היום שתבצע את הנפקת המניות לציבור במחיר של 767 דולר למניה - דיסקאונט של 4.6% על מחיר הנעילה אתמול, שעמד על 804 דולר. יצרנית הרכבים החשמליים תמכור 2.65 מיליון מניות כדי לגייס כ-2 מיליארד דולר. אחרי שנסחרה בירידות של עד 3% במסחר המקדים, טסלה  נסחרת ביציבות. 

טסלה הודיעה אתמול על כוונתה לבצע גיוס הון, והמניה עלתה ב-5% בעקבות כך. מתחילת השנה זינקה מניית טסלה ב-92%.

מנכ"ל ומייסד החברה אלון מאסק צפוי לרכוש מניות בהיקף 10 מיליון דולר ומנכ"ל אורקל לארי אליסון צפוי לרכוש מניות בהיקף של מיליון דולר. לגולדמן זאקס ולמורגן סטנלי, החתמים שמובילים את ההנפקה, יש אופציוה לרכוש 397.5 אלף מניות נוספות. 

טסלה ציינה כי היא תשתמש בכספי הגיוס, בין השאר, כדי "לחזוק את המאזן שלה". ב"CNBC" ציינו כי אנליסטים לא ציפו שטסלה תגייס הון בתקופה הקרובה, בייחוד אחרי שמאסק הודיע לפני שבועיים שהחברה לא מתכננת ולא צריכה לבצע גיוס הון נוסף. "זה לא הגיוני לגייס כסף כי אנחנו מצפים לייצר מזומנים למרות רמות הצמיחה האלו", אמר אז מאסק. 

בנוסף, טסלה ציינה אתמול שהתפרצות נגיף הקורונה עשויה לפגוע בה. במסמכים שהוגשו לרשות הערך האמריקאית (SEC), טסלה ציינה לראשונה "מגיפות" כסיכון אפשרי, והוסיפה כי נגיף הקורונה עשוי לגרום ל"הוצאות כספיות או עיכובים בשל גורם שאינו בשליטתנו". 

בתוך כך, טסלה דיווחה אתמול כי בדצמבר האחרון קיבלה מ-SEC דרישה למסור מידע לגבי נתונים פיננסיים וחוזים. טסלה עדכנה גם כי SEC סגרה חקירה שניהלה נגדה לגבי תחזיות לייצור מכונית ממודל 3 שסיפקה ב-2017. 

ב-2018 חקרה SEC את טסלה ואת מאסק, לאחר שהמנכ"ל הודיע כי הוא מתכוון להפוך את החברה לפרטית. בסיום החקירה, טסלה ומאסק נאלצו לשלם קנס בהיקף 20 מיליון דולר ועל מאסק נאסר לכהן כיו"ר החברה במשך שלוש שנים