זכה בפיס: התפקיד החדש של מנכ"ל משרד השיכון בני דרייפוס

הצעד המפתיע של דרייפוס מקורו, ככל הנראה, ברצונו לחזור ולעבוד עם אביגדור יצחקי, שעזב את מטה הדיור לפני כשנתיים • האם לעובדה כי תוכנית למשתכן מצטמקת יש קשר להחלטה?

בני דרייפוס / צילום: כדיה לוי
בני דרייפוס / צילום: כדיה לוי

שנה לאחר מינויו למנכ"ל משרד השיכון, בני דרייפוס בדרכו למפעל הפיס. דירקטוריון מפעל הפיס אישר ביום חמישי את המלצתו של יו"ר מפעל הפיס, אביגדור יצחקי, למנות את דרייפוס למנכ"ל.

מדובר בצעד מפתיע של דרייפוס, מנכ"ל מוערך שמזוהה ביותר עם יישום תוכנית הדגל של משה כחלון "מחיר למשתכן". דרייפוס הולך אחר ראש מטה הדיור לשעבר, אביגדור יצחקי, שעזב את המטה לפני כשנתיים. ההיכרות בין השניים הובילה ככל הנראה לרצונו של יצחקי להמשיך לעבוד עם דרייפוס בשיתוף פעולה גם במפעל הפיס.

על השאלה מדוע דרייפוס עוזב את משרד הבינוי והשיכון הוא עצמו מסרב לענות, ואולם סביר להניח כי מעבר לתנאי תעסוקה עדיפים, המצב הפוליטי הממושך שבו אין ממשלה מתפקדת כבר זמן רב, והעובדה כי תוכנית מחיר למשתכן מצטמקת והולכת מבלי שמחירי הדירות ירדו, כפי שאנשי כחלון ציפו - השפיעו אף הם.

לאחר ישיבת הדירקטוריון העביר יצחקי הודעת ווטסאפ שבה הודיע על בחירתו של דרייפוס. "לבני יש ניסיון רב שנים במשרד השיכון והבינוי עד לדרג מנכ"ל. ככזה מכיר הוא את משרדי הממשלה, עבד עם רשויות מקומיות רבות, הפעיל מאות עובדים ומערכות מחשוב, עסק גם בדיור ציבורי, הפעיל מחוזות ברחבי ישראל ושימש כרגולטור בנושאים הקשורים במשרד אותו ניהל.

"בני הוא עורך דין בהשכלתו. מהכרות אישית הוא נעים הליכות, נועד לעבודת צוות, עם הרבה מוטיבציה לשרת ציבור. אני אישית מאד שמח על המינוי וחושב שהוא המתאים ביותר מבין המועמדים".

לא ברור עדיין מתי יכנס דרייפוס לתפקידו, מי יחליף אותו במשרד השיכון, והאם תידרש ממנו תקופת צינון בין שני התפקידים.