לא רק סין: משרד הבריאות מחמיר את אזהרות הקורונה לחוזרים לארץ

השבים מתאילנד, הונג קונג, סינגפור ומקאו יידרשו לשהות בבידוד במשך 14 ימים אחרי שובם לישראל • האם ההודעה הזו תשפיע על טיסות אל על לבנגקוק?

מדידת חום לנוסעת על טיסה יוצאת מסין / צילום: Associated Press
מדידת חום לנוסעת על טיסה יוצאת מסין / צילום: Associated Press

לא רק סין - השבים מתאילנד, הונג קונג, סינגפור ומקאו יידרשו לשהות בבידוד במשך 14 ימים אחרי שובם לישראל.

"מי ששב ממדינות אלה החל מהיום, יהיה בבידוד בית עד להשלמת 14 יום ממועד החזרה - לא לצאת למרחב הציבורי ולא לשהות במקומות ציבוריים, ובכלל זה מוסדות חינוך, מקומות עבודה, תחבורה ציבורית, מקומות בילוי וקניות, בתי חולים ומרפאות, לתקופה של 14 ימים ממועד השהייה האחרונה באותם מקומות (תקופת הדגירה)", כך הודעת משרד הבריאות, שמוסיף כי "הנחיה זאת ניתנת בשל התפשטות המחלה הנגרמת על ידי נגיף הקורונה במדינות נוספות מעבר לסין וכדי למנוע ככל שניתן התפשטותה בישראל".

האם ההודעה הזו תשפיע על טיסות אל על לבנגקוק? בשלב זה הטיסות לבנגקוק ממשיכות להתקיים במתכונת מצומצמת. אל על היא החברה היחידה שטסה בקו. בימים האחרונים הפחיתה אל על את תדירות הטיסות בחצי - לטיסה יומית אחת. טיסה כזו יצאה הערב. על פי סיכום של רופא אל על עם משרד הבריאות, צוותי האוויר ישהו לילה אחד בבנגקוק והם קיבלו הנחיה לשמור על הגיינה ולהימנע ממגע עם מקומיים. מי שיחזור ללא סימפטומים יוכל לחזור לשגרה ומי שיחוש בסימפטומים של וירוס הקורונה (חום, שיעול, חולשה) ייבדק וישהה בבידוד בהתאם. אל על מקיימת הערכות מצב על בסיס יומי ואם הביקוש לתאילנד יצנח כפי שקרה עם הטיסות להונג קונג, שאל על החליטה להשהות לאחרונה, ייתכן שגם הקו הזה יצטרף לקווים המושהים לבייג׳ין ולהונג קונג.

ב-11 למרץ אמורה אל על לחנוך את הקו הישיר לטוקיו, יעד שגם הוא סובל מביטולים רבים של נוסעים ישראלים שחוששים להגיע למדינות במזרח הרחוק. בשלב זה אל על תוציא את הטיסה כמתוכנן אולם גם זה עלול להשתנות בימים הקרובים.

מחברת אל על נמסר: "הערב התקיים דיון ייעודי לנושא אל על בין מנכ"ל משרד הבריאות וראש מערך הרפואה של אל על, פרופ' ארי שמיס סוכם כי צוותי אל על החוזרים בתפקיד ממדינות היעד יהיו פטורים מהסגר בן 14 הימים בארץ בתנאים הבאים:נעדרי סימפטומים הרלוונטיים לווירוס ו/או חום.
2. צוותי אל על במדינות היעד הרלוונטיות ישהו לא יותר מלילה אחד במלון סמוך לשדה התעופה.
3. שמירה על הגיינה אישית יותר מהרגיל והימנעות ממגע קרוב עם מקומיים.
כל השאר בהתאם להנחיות שיצאו עד כה".

בנוסף עדכנו באל על כי "בהמשך להחלטת משרד הבריאות, חברת אל על מעדכנת את המדיניות המסחרית לפיה ניתן לבטל או לשנות את הכרטיס לבנגקוק ללא דמי ביטול או שינוי וזאת בטווח התאריכים 16 פברואר ועד 2 מרץ".