נכסים ובניין ואי.די.בי סיכמו על יחס ההמרה של הלוואת הבעלים ל-IDB

הסיכום מהווה את השלב הראשון בעסקת בעלי העניין שמקדם אדוארדו אלשטיין למכירת חלקה של אי.די.בי ב-IDBG לידי נכסים ובניין

אדוארדו אלשטיין, בעל השליטה בקבוצת אי.די.בי / צילום: איל  יצהר
אדוארדו אלשטיין, בעל השליטה בקבוצת אי.די.בי / צילום: איל יצהר

הושלם השלב הראשון בעסקת בעלי העניין שמוביל איש העסקים אדוארדו אלשטיין בקבוצת אי.די.בי-דסק"ש (דיסקונט השקעות ). מהודעה שפרסמו חברת אי.די.בי וחברת נכסים ובניין  (חברה בת של דסק"ש), עולה כי השתיים הצליחו להסכים על יחס ההמרה להלוואת בעלים שהעמידו בעבר לחברת IDBG שבבעלותן.

בעקבות ההסכמות, יוכלו כעת נציגי שתי החברות לנהל משא ומתן על תנאי העסקה, שבמסגרתה מבקשת אי.די.בי למכור את חלקה ב-IDBG לידיה של נכסים ובניין. לדברי מקורבים לנושא, דרושה עוד עבודה רבה עד אישור העסקה, אולם במחיר הנכון תוכל נכסים ובניין להסכים לרכישת חלקה של אי.די.בי.

חברת IDBG מחזיקה בבעלות מלאה על פרויקט המסחר והמשרדים טיבולי בלאס וגאס. עד כה החזיקו אי.די.בי ונכסים ובניין בחלקים שווים במניות IDBG.

עם זאת, בספטמבר 2019 הסתיימה תקופת הלוואת הבעלים, על סך של 50 מיליון דולר, שהעמידה נכסים ובניין ל-IDBG בשמן של שתי בעלות השליטה (25 מיליון דולר בשמה ו-25 מיליון דולר בשמה של אי.די.בי). עד תום התקופה לא נפרעה ההלוואה, ועקב כך נקבע כי היא תומר למניות על פי הערכת שווי שתהיה מוסכמת על הצדדים.

היום דיווחו שתי החברות כי נקבע יחס המרה, על פי ממוצע של שלוש הערכות שווי שונות, שבוצעו על-ידי מעריכי שווי חיצוניים ובלתי תלויים. על פי יחס זה, יגדל חלקה של נכסים ובניין ל-74.18% ממניות IDBG ואילו חלקה של אי.די.בי יצומצם ל-25.82%, כאשר גם זכויותיהן של שתי החברות ביתרת הלוואות הבעלים של IDBG יהיו בהתאם ליחס ההחזקה העדכני.

היחס שנקבע משקף ל-IDBG שווי כולל של כ-146 מיליון דולר. כך, שחלקה של אי.די.בי נאמד לכאורה בשווי של כ-130 מיליון שקל. עם זאת מדובר על מניות מיעוט ומשום עשוי המחיר הסופי לכלול הנחה מסוימת על שווי זה.

נכון לסוף ספטמבר 2019 העריכה אי.די.בי את חלקה ב-IDBG לפי שווי של 143 מיליון שקל. כחודשיים לאחר מכן פנתה אי.די.בי לנכסים ובניין בהצעה לפתוח במו"מ לרכישת זכויותיה של אי.די.בי ב-IDBG.

עם זאת, מאחר שאלשטיין עצמו מכהן הן בתפקיד יו"ר אי.די.בי והן בתפקידי היו"ר והמנכ"ל של נכסים ובניין, נקבע כי את המו"מ ינהלו הדירקטורים החיצוניים והבלתי תלויים של נכסים ובניין. כעת, לאחר קביעת שיעור ההחזקות החדש, יוכלו הצדדים לשוב ולבחון את הערכות השווי ולגזור מהן את המחיר הראוי למניות המיעוט שבידי אי.די.בי.