אפל הודיעה: לא נעמוד בתחזית ההכנסות בגלל וירוס הקורונה

באפל עדכנו כי פעילות הייצור חוזרת לפעול ב"קצב איטי משחשבנו" וכי הביקוש למוצרי החברה בסין נפגע • המכירות בכל העולם נפגעות

אייפון 11 / צילום: סטיבן לאם, רויטרס
אייפון 11 / צילום: סטיבן לאם, רויטרס

וירוס הקורונה הגיע לדוחות החברות הציבוריות: חברת אפל פרסמה אמש (ב') כי החברה לא תעמוד בתחזית ההכנסות שפרסמה בגלל השפעות וירוס הקורונה על הפעילות הכלכלית בסין, הן בצד הייצור במדינה שפוגע במכירות האייפונים בעולם כולו והן בצד הצרכני בסין עצמה. אפל צפתה כי ההכנסות ברבעון הנוכחי יעמדו על 63-67 מיליארד דולר, ולא פרסמה כעת תחזית מעודכנת.

אפל  תכננה להגדיל את ייצור המכשירים ב-10% במחצית הראשונה של השנה אך אנליסטים כבר פרסמו הערכות לפיהן הייצור עלול להיפגע מווירוס הקורונה. באפל עצמה ציינו עם פרסום תחזית ההכנסות כי הטווח רחב יחסית (צמיחה של בין 9% ל-15%) בגלל אי הוודאות מהשפעת הקורונה. זאת הפעם השנייה בתוך שנה שפעילות בסין שולחת את אפל לפרסם אזהרה למשקיעים. בפעם הקודמת הסיבה הייתה חולשה בסין ומלחמת הסחר. מאז הפעילות התאוששה והמניה של אפל יותר מהכפילה את עצמה.

"אספקת האייפונים העולמית נפגעה באופן זמני. למרות שהפרטנרים שלנו בפעילות הייצור ממוקמים מחוץ למחוז Hubei, ולמרות שהם חזרו לפעול, זה מתבצע בקצב איטי ממה שחשבנו שיהיה". השבוע פורסם ב "גלובס" כי מפעילי סלולר בישראל קיבלו הודעה מחברת אפל כי מלאי מכשירי האייפון עלול להיפגע.

באפל ציינו כי במקביל, הביקוש למוצרים שלה בסין נפגע. בחברה ציינו שחנויות החברה סגורות וכי חנויות בסין שפתוחות (למשל של מפיצים) פועלות בצורה מצומצמת ותנועת הלקוחות בהן דלה. המכירות של אפל בסין אחראיות ל-15% מהמכירות הרבעוניות שלה. בחברה הדגישו כי מחוץ לסין, הביקוש למוצרים ולשירותים שלה הוא חזק ועומד בתחזיותיה. "הפגיעה בעסקים שלנו היא זמנית", הודגש בהודעה.