ויצמן שירי ביטל את רכישת נקסט ג'ן "לאור נסיבות אישיות"

לפי ההסכם מנובמבר האחרון, התוכנית הייתה לרכוש 40% ממניות החברה תמורת 4 מיליון שקל, ולמכור לה פעילות נדל"ן וקנאביס שבבעלות שירי

ויצמן שירי / צילום: תמר מצפי
ויצמן שירי / צילום: תמר מצפי

בפעם השנייה תוך כשנתיים מבטלת חברת נקסט ג'ן  הסכם במסגרתו תוכננה לעבור השליטה בחברה לידי הח"כ לשעבר ויצמן שירי. אתמול עדכנה נקסט ג'ן על ביטול הסכם למכירת מניות השליטה בה לידי החברה הפרטית מוניטין של שירי, וזאת "לאור נסיבות אישיות של בעל השליטה במוניטין, ויצמן שירי, אשר אינן תלויות בו".

עוד ציינו בנקסט ג'ן, כי "עד לביטול ההסכם לא בוצעה מכירת מניות החברה על-פיו", וכי היא בוחנת את השלכות הביטול ו"תקיים ישיבת דירקטוריון להתייעצות בעניין בהקדם האפשרי".

מדובר בהסכם עליו חתם שירי בנובמבר האחרון מול בעלת השליטה בנקסט ג'ן, חברת קפיטל פוינט, לרכישת 40% ממניות החברה הבת תמורת 4 מיליון שקל - עסקה שלאחריה תכנן שירי למכור לה פעילות בבעלותו של השקעות בנדל"ן שבמרכזה נכס בבאר שבע, וכן פעילות בתחום "גידול ויצוא קנאביס רפואי בעיקר במדינת לסוטו (הממוקמת באפריקה א' ל')".

טרם לכך, בפברואר 2018, דיווחה נקסט ג'ן כי חתמה עם שירי על הסכם לצורך הסדרת פעילות כריית זהב בגאנה שבאפריקה, בעסקה שהייתה צפויה להפוך אותו לבעל השליטה בה, אולם כחודש לאחר מכן הודיעה החברה על ביטול ההסכם.

שירי הינו ח"כ לשעבר במפלגת העבודה, ולתקופה קצרה כיהן גם כסגן שר הביטחון. לפני יותר מעשור רכש יחד עם בן דודו יונה שמש את השליטה בשלד בורסאי והשניים הפכו אותו לחברת נדל"ן, תשואה 10, שהצטרפה לאופנה ששלטה באותם ימים טרם המשבר הגלובלי - השקעות נדל"ן במזרח אירופה, בייחוד ברומניה. במהלך 2011 הגיעה ההרפתקה הבורסאית של השניים לסיומה העגום, כשביהמ"ש מינה מפרק לחברה, שהותירה אחריה חובות של יותר מ-100 מיליון שקל, מחציתם למחזיקי האג"ח.

נקסט ג'ן פעלה עד 2015 בפיתוח תרופות וטיפולים חיצוניים למחלות עור, ובפרט פסוריאזיס (ספחת), אולם באוקטובר של אותה שנה החליט הדירקטוריון להקפיא את הפעילות, על רקע קשיים פיננסיים. כיום נקסט ג'ן הוא שלד בורסאי הנסחר בשווי נוכחי של כ-7 מיליון שקל.