משפחת פישמן תחמוק מאחריות משפטית? מחלוקת בין לאומי והפועלים על הצעת פשרה בתיק פשיטת הרגל

איש העסקים פושט הרגל מנסה לקדם פשרה שכוללת מחיקה של התביעות המשפטיות נגד ילדיו ורעייתו בתמורה לתשלום פעוט • ל"גלובס" נודע כי בנק לאומי כבר הסכים לפשרה, שנתקעה כי בנק הפועלים דרש הזרמה של עשרות מיליונים • לאומי: "מתנגדים בתוקף להסדר המוצע"

אליעזר פישמן / צילום: שלומי יוסף
אליעזר פישמן / צילום: שלומי יוסף

איש העסקים אליעזר פישמן מנסה לקדם בימים אלה פשרה שאמורה להיטיב דרמטית את מצבם המשפטי של בני משפחתו בכל הליכי פשיטת הרגל.

ל"גלובס" נודע כי במסגרת גישור שנערך בימים אלה, דנים הצדדים בתיק במתווה פשרה שכולל מחיקה של התביעות האישיות נגד ילדיו של פישמן ורעייתו, בתמורה לתשלום פעוט ביחס גובה החוב הכולל בתיק שעומד על כ־3 מיליארד שקל.

ההצעה של אליעזר פישמן להעמיד ביטחונות מסוימים לקופת הפירוק בתמורה להסרת האחריות המשפטית מבני משפחתו, זכתה לתמיכה של בנק לאומי. בנק הפועלים, לעומת זאת, מחזיק בעמדה אחרת ודורש מפישמן הזרמה של עשרות מיליוני שקלים לקופת הפירוק בתמורה לתמיכתו במתווה. הנאמן על נכסי פישמן, עו"ד יוסי בנקל, מתנגד אף הוא לפשרה.

כך או כך, אם תתקבל הצעת הפשרה, מדובר בסיכום דרמטי שיאפשר לבני משפחתו של פישמן לחמוק מאחריות משפטית לאירועים שקדמו להליכי פשיטת הרגל תמורת סכום זעום.

בתגובה לדברים מסר עו"ד שולי גולדבלט המייצג את פישמן: "איננו מתייחסים להליך הגישור שמתנהל תחת חיסיון על-פי דין". מבנק לאומי נמסר: "אנו מתנגדים בתוקף להסדר המוצע". 

גילוי מלא: לאחר פרסום הידיעה העביר בא-כוחו של אליעזר פישמן תגובה נוספת וטען כי יו"רית "גלובס" אלונה בר און הופכת את העיתון לשופר בידי מתנגדי פישמן. מערכת "גלובס" מכחישה מכל וכל טענה זו. 

*** גילוי מלא: אלונה בר און, יו"רית "גלובס" ומבעלי השליטה, מצויה בסכסוך עם אליעזר פישמן, בעל השליטה הקודם בעיתון.