חד-קרן חדש: חברת הסייבר סנטינל וואן גייסה 200 מיליון דולר בהובלת אינסייט

סבב שני בתוך 9 חודשים הקפיץ את היקף הגיוסים של סנטינל וואן ל-430 מיליון דולר • החברה פועלת בתחום של אבטחת נקודות קצה

תומר וינגרטן, מנכ"ל סנטינל וואן / צילום: סנטינל וואן
תומר וינגרטן, מנכ"ל סנטינל וואן / צילום: סנטינל וואן

חברת הסייבר סנטינל וואן מתל אביב ביצעה סבב גיוס בהיקף של סביב 200 מיליון דולר, לפי שווי של מעל מיליארד דולר. סבב הגיוס, אותו הובילה קרן אינסייט האמריקאית, הוא השני שמבצעת סנטינל וואן בתוך תשעה חודשים. בסך הכל גייסה החברה עד כה 430 מיליון דולר ובין המשקיעות הבולטות בה יש, מלבד אינסייט, את Upwest, סמסונג ונצ'רס, אקסל, רד פוינט ואחרות. בסבב הנוכחי הצטרפה להשקעה בחברה גם קוואלקום ונצ'רס.

סנטינל וואן הוקמה ב-2013 על ידי שני חברי ילדות מפתח-תקווה, תומר וינגרטן, המכהן כמנכ"ל, ואלמוג כהן, שלא משמש בתפקיד פעיל בשלוש השנים האחרונות.

החברה מפתחת פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית לאבטחת נקודות קצה כולל מחשבים ניידים, נייחים, שרתים ושרתי ענן ומכשירים נוספים שמחוברים לאינטרנט. מספר העובדים בה עומד על כ-500 איש, מהם כ-200 עובדים מועסקים במרכז הפיתוח בישראל.

באחרונה התראיין וינגרטן ל"גלובס" ואמר כי החברה הגיעה להכנסות תלת ספרתיות הוא סיפר כי הם החלו לבנות מנגנונים למקרה שיחליטו לבצע הנפקה ראשונית (IPO). "אנחנו כבר פוגעים בתחזיות תשעה רבעונים ברציפות, שזה השריר שאתה רוצה לאמן. הצמיחה שלנו קרובה ל-100% גם השנה, אולם האתגר האמיתי הוא לא רק לגדול, אלא גם לעשות זאת באופן יעיל".

לגבי הטכנולוגיה של החברה אמר וינגרטן: "לפני 2013 כמעט לא היו חברות סייבר שהשתמשו בלמידת מכונה באבטחת סייבר, והפתרונות היו יותר דטרמיניסטיים. לא ראיתי את צ'ק פוינט, פאלו אלטו וסיסקו בחזית של למידת מכונה. זה ברור שיש להן מרכיבים שמכילים גם למידת מכונה, אבל אצלנו זה היה בפוקוס כבר מההתחלה ובכל מה שאנחנו עושים, מזיהוי נוזקה ועד אוטומציה. אז רוב הסיכויים שמה שקורה כאן בנקודת הזמן הנוכחית הוא טוב יותר מאשר בהרבה חברות אחרות".

אינסייט, שהובילה את סבב הגיוס, היא השחקן הכי משמעותי בתעשיית ההייטק הישראלית בשנים האחרונות. באחרונה רכשה את השליטה בחברת הסייבר ארמיס לפי שווי של 1.1 מיליארד דולר והובילה סבבי גיוס בחברות SiSense ומון אקטיב. אינסייט גם מושקעת בחדי-קרן מבטיחים נוספים כמו מאנדיי , Walkeme, לייטריקס ו -Jfrog ולפני כשנה אף ביצעה צעד חריג כשרכשה את הפורטפוליו של קרן ג'נסיס 4.