גנץ: פתיחת החקירה נגד המימד החמישי - מטעמים פוליטיים

יו"ר כחול לבן בראיון ברשת ב': "לא מדובר בחקירה עדיין אלא בפרסום לפיו אחרי הבחירות תחל בדיקה. ידעתי שזה יגיע, כי יש לחצים פוליטיים על הפרקליטות לעשות זאת" • "אני רגוע לחלוטין, לא היה פגם בהתנהלותי"

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ / צילום: אלעד מלכה
יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ / צילום: אלעד מלכה

11 יום לפני הבחירות השלישיות, יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ פתח הבוקר (ה') בבליץ תקשורתי ומעניק ראיונות לכל תחנות הרדיו.

בפתח הדברים בראיון לירון דקל ברשת ב' נשאל גנץ על פתיחת החקירה בגין פעילות החברה שבראשה עמד, המימד החמישי, והשיב: "לא מדובר בחקירה עדיין אלא בפרסום לפיו אחרי הבחירות תחל בדיקה. ידעתי שזה יגיע, כי יש לחצים פוליטיים על הפרקליטות לעשות זאת". 

עוד אמר גנץ: "אני רגוע לחלוטין מהבדיקה סביב המימד החמישי. לא היה דבר פגום בהתנהלותי. אני מוכן לכל בדיקה". 

באשר לשאלת הקמת ממשלה כאשר הרשימה המשותפת תומכת בכחול לבן מבחוץ, אמר גנץ כי אופציה זו אינה קיימת. "יש לנו יותר קולות מאשר לבלוק החסינות. בבחירות הראשונות לא נתנו לי את האופציה להקים ממשלה. בבחירות השניות כמעט הצלחנו, והפעם בבחירות השלישיות אני אצליח", אמר. 

באשר לתמיכה של חברי מפלגתו בהענקת החסינות לח"כ חיים כץ, אמר גנץ כי כץ לא שכנע אותו, אך הוא מכבד את החלטת ח"כ צבי האוזר לתמוך בכך.

באשר להחלטתו שלא להתייצב לעימות מול ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר גנץ כי מדובר בספין. "נתניהו מנסה להרחיק את עצמו מהמשפט שלו ומנסה לשנות את סדר היום". לדבריו , "יש לנתניהו ערמות חמאה על הראש, שעוזרות לו לעשות סדר יום פוליטי מהמקום השלילי של העניין ".

גנץ נשאל גם על סוגיות תקציביות לאור ההצעות של מפלגתו להרחיב את שירותי הבריאות ב-12 מיליארד שקל, ואמר כי אין בכוונתו להוביל להעלאת מסים, וזאת על אף הגירעון בתקציב.