בעקבות הקורונה: גם smartair מציע אפשרות לבטל טיסות וחופשות

לפי תנאי smartair, הביטול לחופשות שאפשר להזמין כעת לתקופת החגים והקיץ יתאפשר עד 12 שעות ממועד ההמראה • לא מדובר על החזר מלא של דמי הנסיעה, אלא על 80% • הביטול אפשרי לכל חברות התעופה ולכל סוגי הכרטיסים

מטוס ממריא / צילום: shutterstock
מטוס ממריא / צילום: shutterstock

עוד ועוד חברות תיירות ותעופה מבינות שכדי לשבור את החסם שהוביל לעוצר הזמנות לאור החשש מהתפרצות וירוס הקורונה - עליהן לאפשר ביטול נסיעה.

אחרי ישראייר, אל על והשטיח המעופף, גם האתר smartair מציע את האפשרות לבטל טיסה או חבילת נופש שתוזמן כעת.

לפי תנאי smartair, הביטול לחופשות שאפשר להזמין כעת לתקופת החגים והקיץ יתאפשר עד 12 שעות ממועד ההמראה. ההטבה תקפה ליוצאים מיוני 2020 ולמזמינים את הטיסה עד לסוף חודש פברואר.

נציין כי לא מדובר על החזר מלא של דמי הנסיעה, משום שמי שיבחר שלא לממש את החופשה, יקבל החזר של 80% מהסכום ששילם, בהתאם לתנאי פוליסת ביטוח של טריפ גרנטי, דרכה תבוטח ההזמנה. הביטול אפשרי לכל חברות התעופה ולכל סוגי הכרטיסים (למעט יעדים בכמה מדינות באסיה ובאוסטרליה).

אתמול (ד') פרסמה אל על כי תאפשר לבטל טיסות לכל היעדים באירופה (כרטיס קלאסיק הכולל כבודה והושבה). הביטול יתאפשר עד 6 שעות ממועד הטיסה למזמינים את הכרטיסים עד לסוף חודש פברואר. ישראייר יצאה עם מבצע ביטול חינם בתחילת השבוע ותאפשר לבטל חופשות וטיסות בטווח של שבוע לפני מועד היציאה. בשטיח המעופף הביטול אפשרי עד שבועיים לפני מועד החופשה.

מבחינת סוכנויות הנסיעות, ההזמנה כעת תוכל להגדיל את תזרים המזומנים התקוע לאור עצירת ההזמנות דווקא בעיתוי הנוכחי לקראת פסח וההזמנות לקיץ - כשמבחינת הנוסעים, האפשרות לבטל תסיר להם חסם שמקורו בחשש ובחוסר הוודאות בנוגע לווירוס הקורונה והתפשטותו בעולם. מה גם שמי שיחזיק בכרטיס טיסה לחופשה - ככל הנראה לא ימהר לבטל אותו. 

אחד הענפים שנפגעו קשות מהשלכות וירוס הקורונה הוא ענף הקרוזים. סאגת האנייה "דיימונד פרינסס", שמאות מהנוסעים שהיו על גביה אובחנו כנגועים בקורונה (ארבעה מהם ישראלים), הצליחה להגביר את החשש בקרב תיירי השייט. גם בחברות הקרוזים מבינים את החשש ומצטרפים לחברות שמאפשרות להזמין נופש עתידי ולבטלו: חברת MSC קרוז תציע למזמינים דרכה ביטול ביטול עסקה (גם היא עם טריפ גרנטי) - אפשרות לבטל את הקרוז ולקבל 80% החזר. מדובר בהזמנות של חופשת קרוזים לקיץ 2020 לאירופה ולאמריקה למזמינים מהיום ועד20 במרץ ליציאות לחופשה מ-1 ליוני 2020. הביטול אפשרי עד 12 שעות לפני מועד הטיסה. טופס הביטוח יצורף להזמנה, וכל לקוח יצטרך להפעיל את הביטוח תוך 7 ימי עסקים מיום אישור ההזמנה.