עקב משבר הקורונה: ועד עובדי רשות שדות התעופה כינס ישיבת חירום

החשש מהתפשטות וירוס הקורונה משפיע ישירות על ענף התעופה • יו"ר ועד עובדי רש"ת, פנחס עידן: "אם המצב יימשך כך, חלק מהעובדים יעברו לחלקיות משרה או ייצאו לחל"ת במטרה למנוע פיטורים. אני מקווה שלא ניאלץ להגיע לכך"

פנחס עידן, יו"ר ועד עובדי רשות שדות התעופה / צילום: דוברות ההסתדרות
פנחס עידן, יו"ר ועד עובדי רשות שדות התעופה / צילום: דוברות ההסתדרות

ועד עובדי רשות שדות התעופה כינס הבוקר (א') את עובדי השדה לישיבת חירום בעקבות התפשטות נגיף הקורונה בעולם וההשלכות על עולם התעופה. החשש מהתפשטות וירוס הקורונה משפיע ישירות על ענף התעופה עם הפסקה של קווים ליעדים במזרח הרחוק וירידה כללית במספר הטסים. לצד הנזקים שסופגות חברות התעופה, גם עובדי נמל התעופה חשופים למשבר.

יו"ר ועד עובדי רשות שדות התעופה, פנחס עידן, מסר לעובדים כי ההנהלה והוועד דואגים למיגון ומוגנות העובדים, אך עם זאת החשש של העובדים הוא לא רק בנושא המיגון. בעונה זו של השנה, בימים כתיקונם מגייסים עובדים, אלא שלאור הירידה בתנועת הנוסעים, ברשות שדות התעופה הוחלט כי בעת הנוכחית לא יגויסו עובדים חדשים לקראת עונת הקיץ.

ברשות שדות התעופה מועסקים כ-4,000 עובדים (קבועים וזמניים). החשש של העובדים הוא לאבד את מקום עבודתו עם ההחרפה בירידה בתנועת הנוסעים, או שהם יוצאו לחופשה לתשלום.

ואכן, יו"ר הוועד עידן אמר לעובדים כי "במקרה ובתקווה שתחול התאוששות בענף, כולנו נעבוד קשה יותר עד שיגויסו עובדים. אם המצב יימשך כך, חלק מהעובדים יעברו לחלקיות משרה או ייצאו לחל"ת במטרה למנוע פיטורי עובדים. אני מאוד מקווה שלא ניאלץ להגיע לכך".

כמו כן הודיע עידן כי המצב הנוכחי יוקפא - קרי אין קידומי דרגות ושינויים. "בתקופה הזאת עלינו לעבוד קשה ובזהירות ולקוות שהמצב ישתפר בקרוב", אמר.