לידר החל לסקר את אלביט מערכות ב"תשואת יתר"

בית ההשקעות העניק למניה מחיר יעד של 186 דולר, המשקף פרמיה של 17.5% על מחיר המניה הנוכחי בנאסד"ק

צבר נרחב, ריבוי של הסכמים מהותיים חדשים ועליונות טכנולוגית - כל אלו מאפיינים את החברה הביטחונית אלביט מערכות , לפי לידר שוקי הון שהחלו לסקר את המניה. המלצת לידר למניית אלביט היא "תשואת יתר" במחיר יעד של 186 דולר, המשקף פרמיה של 17.5% על מחיר המניה הנוכחי בנאסד"ק. אלביט, המנוהלת על-ידי בצלאל (בוצי) מכליס, נסחרת בנאסד"ק ובת"א לפי שווי של 6.9 מיליארד דולר אחרי עלייה של 20% במחיר המניה בשנה האחרונה, אך בלידר כאמור סבורים שיש למניה עוד לאן לשאוף.

לדברי דינה קורשונוב וסבינה לוי מלידר, אלביט היא חברה מובילה שמציעה מספר רב של מוצרים ושירותים בגיאוגרפיות שונות ברחבי העולם. "הנהלה חזקה, מגוון מוצרים, פריסה גיאוגרפית, יכולות טכנולוגיות, עובדים איכותיים ומנוסים וסינרגיה רוחבית בחברה, מקנים לאלביט יתרון יחסי בענף ומאפשרים לה להציג צמיחה וביצועים מרשימים לאורך זמן", הן כותבות, ומציינות שהלקוחות המהותיים של אלביט כוללים את ממשלות ישראל וארה"ב.

"שוק מוצרי הביטחון העולמי מתאפיין בשנים האחרונות בצמיחה, לאור עלייה באיומים מצד מדינות עוינות וארגוני טרור ולאור מרוץ חימוש גלובלי", הן מוסיפות. לדבריהן השוק מחזורי וצפויה האטה בצמיחה בעתיד. "שוק הביטחון האמריקאי נחשב לאחד השווקים הגדולים בעולם, עם נתח עולמי של 30%-40% בממוצע. מדיניות עידוד שוק הביטחון המקומי והגלובלי על ידי הנשיא טראמפ והרפובליקנים בארה"ב תרמה לצמיחה בתחום, בין היתר, לאור דרישת הנשיא לנאט"ו להגדלת התקציבים הביטחוניים לכ-2% מהתמ"ג. תחום זה מתאפיין בחסמי כניסה גבוהים, תחרות מצד חברות ענק ששולטות בשוק ובמגמת קונסולידציה".

קורשונוב ולוי מציינות כי אסטרטגיית החברה כוללת שמירה על רף מוצרים גבוה על ידי השקעה מהותית במו"פ, התרחבות לגיאוגרפיות ותחומים חדשים לצורך צמיחה ופיזור סיכונים תוך מאמצי שיווק, התמקדות בעסקאות רווחיות עם תנאים מיטביים לחברה וביצוע מיזוגים ורכישות, לטובת הגדלת מגוון המוצרים ויצירת סינרגיות חדשות. הן מזכירות שלאחרונה ביצעה אלביט מספר רכישות מהותיות שצפויות לתרום לתוצאותיה - לרבות יוניברסל מארה"ב, תעש ופעילות ראיית הלילה של האריס. פעילותה של תעש פגעה ברווחיות אלביט משום שהתאפיינה בשולי רווחיות נמוכים, אך בלידר צופים שיפור ברווחיות ובתזרימים בשנים הקרובות, בין היתר כתוצאה מייעול תעש. "להערכתנו, עסקאות הרכישה האחרונות של אלביט מחזקות את מעמד החברה בחו"ל, בדגש על ארה"ב, דבר אשר עשוי לתמוך בצמיחה עתידית", הן כותבות.

מחיר היעד של לידר למניית אלביט הוא כאמור 186 דולר, מכפיל EV/EBITDA של 15.4 על התוצאות החזויות ל-2020. המכפיל דומה לחברות דומות. מכפיל הרווח הוא 22.3 ל-2020, נמוך מהממוצע בחברות דומות. "יש לציין כי זכייה בפרויקטים מהותיים ומיזוגים ורכישות עשויים להוות אפסייד לתחזיות", הן מציינות.