נתניהו: "אמנה צוות שרים שיתכנס מדי יום כדי לטפל באתגר הקורונה"

ראש הממשלה כינס היום הערכת מצב מיוחדת בנושא נגיף הקורונה בחמ"ל משרד הבריאות, בהשתתפות שרי ממשלה, מנכ"לי משרדים וגורמים בכירים נוספים • שר האוצר משה כחלון: "ייתכן שנצטרף להרחיב את תחולת הפיצויים באמצעות חקיקה"

ישיבת הערכת המצב המיוחדת / צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ
ישיבת הערכת המצב המיוחדת / צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום (א') הערכת מצב מיוחדת בנושא נגיף הקורונה בחמ"ל משרד הבריאות, בהשתתפות שרי ממשלה, מנכ"לי משרדים וגורמים בכירים נוספים. במהלך הדיון ציין נתניהו כי יוקם מידית צוות שרים, שיתכנס באופן יומיומי כדי לטפל באתגר הקורונה.

"אנחנו ממשיכים בהיערכות למניעת ההתפשטות של נגיף הקורונה בישראל. אנחנו מקיימים הערכות מצב יום-יומיות, ואני אמנה היום צוות שרים שיתכנס באופן יום-יומי כדי שיטפל בנושא הזה, באתגר הגדול הזה", אמר נתניהו.

עוד אמר נתניהו: "אנחנו מחמירים את הכניסה לישראל ממדינות נוספות. היום אנחנו נוסיף את אוסטרליה ואיטליה, בעת הצורך אנחנו נוסיף מדינות אחרות. אמרתי, היערכות יתר עדיפה על היערכות חסר. ישראל נהגה עד היום בצורה יותר מחמירה מכל המדינות, ואנחנו נמשיך לעשות מה שצריך כדי למנוע את התפשטות של הנגיף בישראל. אנחנו פרסמנו הנחיות גם לישראלים שחוזרים ארצה, ואנחנו דורשים עמידה קפדנית בהנחיות הללו שאנחנו מפרסמים לציבור בישראל. אנחנו גם כאן דורשים מהציבור לגלות אחריות מרבית. כל אחד שימלא אחר ההוראות שניתנות ע"י משרד הבריאות".

שר האוצר משה כחלון השתתף גם הוא בדיון ואמר שמחר (ב') יקיים משרד האוצר דיון בנוגע לתשלומים ופיצויים לאנשים שנפגעו מן המצב וגם באשר לנושא של מימון הטסת זרים לחו"ל, וגם טיפול במס רכוש. "קורונה אינו נזק מלחמה, ייתכן שנצטרף להרחיב את תחולת הפיצויים באמצעות חקיקה", אמר כחלון.

בתוך כך, נשיא המדינה ראובן ריבלין השוהה באוסטרליה אמור לשוב לישראל בימים הקרובים. בעקבות הנחיות משרד הבריאות לשבים מאוסטרליה (מי שהיה באוסטרליה ב-14 הימים האחרונים ומפתח תסמינים של מחלה, צריך להיבדק בהתאם להנחיות המפורטות באתר משרד הבריאות), מדוברות בית הנשיא נמסר: "פמליית בית הנשיא לא צפויה לשנות את לוח הזמנים המתוכנן לביקורו הממלכתי של נשיא המדינה לפי שעה. מנכ"ל בית הנשיא עומד בקשר עם מנכ"ל משרד הבריאות בנושא ובכל שינוי שיתבקש, נעדכן בהקדם".