מנכ"ל איסתא לעובדים: חופשה ללא תשלום וקיצוץ של 10%-25% בשכר המנהלים

לא רק חברות התעופה משלמות את מחיר משבר הקורונה - גם חברות וסוכנויות הנסיעות נקלעו למשבר • חברת איסתא נערכת לפיטורים ולקיצוצים בשכר - האם צפוי גל קיצוצים בענף?

סניף איסתא / צילום: שי אורי
סניף איסתא / צילום: שי אורי

לא רק חברות התעופה משלמות את מחיר משבר הקורונה - גם חברות וסוכנויות הנסיעות נקלעו למשבר עם עוצר ההזמנות שרק הולך ומחריף ככל שהווירוס מתפשט לעוד מדינות. נקודת מפנה דרמטית נרשמה בסוף השבוע עם התפשטות הווירוס באיטליה, שכבר דיווחה היום (א') על 132 חולים - תוספת של 35 חולים ביממה.

דווקא בעיתוי של פסח ולקראת חופשת הקיץ, סופגים סוכני וסיטונאי הנסיעות מכה לא פשוטה שתדרוש מהם מהלכים של התייעלות.

כך, חברת איסתא  נערכת לפיטורים ולקיצוצים בשכר. "אנחנו אחרי חודש לא פשוט של משבר עולמי בעקבות וירוס הקורונה, משבר שמשפיע באופן ניכר על ענף התיירות בישראל", כתב מנכ"ל איסתא ישראל, אסף גורן, במכתב לעובדים. "לצערי, אנחנו נדרשים להמשיך לנקוט צעדים על-מנת לצמצם בהוצאות ולהתמודד עם המציאות של ירידה משמעותית בביקושים.

"כולנו תקווה שהמשבר העולמי יחלוף במהרה, אך עד שזה יקרה, נצטרך לעשות מספר מהלכים על-מנת להתאים את עצמנו למצב הקיים. בשל הירידה בפניות ובמכירות, במהלך חודש מרץ נוציא אנשי מכירות לחל"ת (חופשה ללא תשלום), בעוד ששאר אנשי המכירות יצאו במהלך החודש ל-4 ימי חופשה. במחלקות המטה נוציא עובדים לחל"ת, נשלים מהלך התייעלות בשבוע הקרוב, ויתרת עובדי המטה יצאו ל-4 ימי חופשה.

"למרות הפגיעה במחזורי הפעילות, בחרנו בשלב זה לא לפגוע בשכרם של העובדים, מעבר לימי החופשה, אלא בהיקפי השכר של המנהלים ושל ההנהלה בלבד. השכר של המנהלים, הסמנכ"לים, המנכ"ל והיו,ר יורדו בהתאמה בין 10% ל-25%, ובנוסף המנהלים יצאו ל-3 ימי חופש במהלך החודש".

עוד כתב גורן לעובדים: "אנחנו משוכנעים שהיציאה מהמשבר, כשתגיע, תהיה מהירה, ואנחנו נחושים להיות ערוכים ומוכנים לתת ללקוחות איסתא את השירות ומענה לביקושים שיבואו. בינתיים אין ספק שלקוחות שיבחרו לרכוש חופשות דווקא עכשיו במחירים של המשבר ועם אפשרויות הביטול הגמישות שקיימות, ירוויחו בגדול, ולכן חשוב שנדע לתת את השירות ולענות לביקושים הקיימים ולהיערך ליום שאחרי המשבר בתקווה שיגיע בשבועות הקרובים".