צפירת הרגעה במשבר בין עובדי חדשות 13 לבין ההנהלה

לפני מספר ימים ועל רקע המעבר הצפוי לאולפנים החדשים בנווה אילן, הכריז ועד החדשות 13 על סכסוך עבודה • בסוף השבוע הכין הוועד את העובדים לקראת נקיטת צעדים ארגוניים החל ממחר • היום הוסר האיום בנקיטת צעדים ארגוניים

מנכ"ל רשת 13, אבי בן טל / צילום: ynet
מנכ"ל רשת 13, אבי בן טל / צילום: ynet

במסגרת המשא-ומתן שהתקיים הושג היום (א') הסכם ביניים בין הוועד לבין הנהלת חדשות 13 והנהלת החברה-האם רשת 13, ובכך הוסר האיום בנקיטת צעדים ארגוניים של העובדים. הסכם סופי צפוי להיחתם בימים הקרובים.

ועד העובדים דיווח אחר-הצהריים לעובדים על ההתקדמות ומסר כי "לאחר דיונים ארוכים בין נציגי הוועד וארגון העיתונאים לבין נציגי ההנהלה, הושגה התקדמות משמעותית במשא-ומתן, והפערים צומצמו. בשל כך החלטנו בשלב זה לבטל את הצעדים הארגוניים שתוכננו למחר, בתקווה שנגיע להסכם, ולא יהיה בהם צורך בהמשך".

נזכיר כי לפני מספר ימים ועל רקע המעבר הצפוי לאולפנים החדשים בנווה אילן, הכריז ועד החדשות 13 על סכסוך עבודה, זאת כדי שבעת המעבר עצמו יהיה באפשרותם לנקוט צעדים ארגוניים. העובדים טענו כי למעבר לנווה אילן יש השלכות מרחיקות לכת על תנאי העבודה שלהם - ולו רק מעצם העובדה שיהיה עליהם לצאת מתל-אביב, ולכן דרשו לאפשר הסכמי פרישה בתנאים מיטיבים למי שיבחר לפרוש בשל הצורך לבלות שעתיים ביום על הכביש, תשלום עבור הזמן של הנסיעה, תנאים הקשורים לשהייה באולפנים כמו למשל סבסוד ארוחות ועוד. בסוף השבוע האחרון, לאחר שהצדדים לא הגיעו להבנה, הכין הוועד את העובדים לקראת נקיטת צעדים ארגוניים כבר ביום שני.

אבי בן טל, מנכ"ל רשת 13, מסר בתגובה על חתימת ההסכם: "כפי שהכרזתי עם כנסתי לתפקיד, טובת העובד ורווחתו היא חלק בלתי נפרד מהתרבות הארגונית של רשת 13, ואני מברך על ההסכמות שהגענו אליהן".

ישראל טויטו, מנכ"ל חדשות 13, מסר בתגובה כי "הנהלת חדשות 13, בשיתוף מנכ"ל רשת אבי בן טל, שמה בראש סדר העדיפויות את טובת עובדיה, ולראיה, כפי שהובטח, פעלנו בשיתוף-פעולה מלא עם העובדים, במטרה לאפשר מעבר קל לנווה אילן. אני מברך על ההסכם שהושג ומצפה, יחד עם כל חברת החדשות, להשקת האולפן החדש".