משרד הבריאות לעיריית תל אביב: רק רצים ישראלים יורשו לקחת חלק במרתון שיתקיים השבוע

לאחר דיונים, משרד הבריאות התיר לעירייה לקיים את המרתון כמתוכנן עבור כ-40 אלף רצים ישראלים • המשרד החליט שלא לאפשר את השתתפותם של 3,000 הרצים הבין-לאומיים שנרשמו למרתון

עיריית תל אביב - יפו / צילום: תמר מצפי
עיריית תל אביב - יפו / צילום: תמר מצפי

משרד הבריאות הנחה את עיריית תל אביב-יפו שלא לאפשר השתתפות של רצים בין-לאומיים במרתון תל אביב, הצפוי להתקיים ביום שישי הקרוב. זאת, בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. לאחר שיח שנמשך לאורך שעות היום, משרד הבריאות התיר לעירייה לקיים את המרתון כמתוכנן עבור כ-40 אלף רצים ישראליים הרשומים למקצים השונים.

מתוך כלל הרצים הרשומים, כ-3,000 הם בעלי אזרחות זרה. בשבוע האחרון ביטלו את השתתפותם קרוב ל-1,000 רצים ממדינות אסיה שעליהן חלות כבר מגבלות נסיעה, וכעת החליט משרד הבריאות שלא לאפשר את השתתפותם של שאר הרצים הבין-לאומיים. גורמי ההפקה של המרתון ייצרו קשר עם הנרשמים בחו"ל כדי ליידע אותם בדבר החלטת משרד הבריאות.

לאחר שבועיים שבהם נערך משרד הבריאות להתמודד עם הגעת הקורונה לישראל - תחזית שנחשבה לבלתי נמנעת, ביום שישי התגלה מקרה ראשון של הנגיף בישראל, וביום שבת הצטרף אליו החשד לפיו בקרב קבוצת תיירים מדרום קוריאה אשר ביקרה בארץ, אותרו 8 חולים. נכון לשעה זו, לא ניתן לדעת האם חלו רק כאשר חזרו לארץ מולדתם, או שמא היו חולים בעת ביקורם בישראל. עולה הסכנה כי היה בכוחם להדביק אנשים רבים שבאו עמם במגע.

עד כה, כ-200 ישראלים לפחות מצויים תחת סגר עצמי. בשל החשד לאינטראקציה קרובה עם קבוצת התיירים מקוריאה, כ-180 תלמידים ו-19 מורים הונחו להישאר בביתם, כך לפי משרד החינוך.

בנוסף, 12 שוטרי משמר הגבול המוצבים במערכת המכפלה בחברון יישארו תחת סגר עצמי, לאחר שקבוצת המטיילים מקוריאה ביקרה במקום ב-13 בפברואר. גם 20 עובדים של רשות הטבע והגנים שבאו במגע עם הקבוצה הונחו להישאר בסגר עצמי עד יום רביעי. בנוסף, אזרחים ששבו מביקורים בסין, הונג קונג וסינגפור, הונחו להישאר בסגר עצמי, אך נכון לשעה זו, אין הערכה רשמית של מספרם. נכון לשעה זו, למשרד הבריאות אין הערכה רשמית של מספר הישראלים הנמצאים תחת דרישת בידוד.