אלקטרה מתגאה כי לא תייקר את המותגים שהיא מייבאת מאירופה בחודשיים הקרובים

אלקטרה מוצרי צריכה הייתה החברה הראשונה שהעלתה מחירים על המזגנים שלה, והיום היא מתגאה כי את מוצרי החשמל של המותגים הבינלאומיים שהיא משווקת, היא דווקא לא צפויה לייקר ב"חודשיים הקרובים"

חברת אלקטרה מוצרי צריכה , שהייתה החברה הראשונה להעלות מחירים על המזגנים שלה, מתגאה היום (ב') כי את מוצרי החשמל של המותגים הבינלאומיים שהיא משווקת, היא דווקא לא צפויה לייקר "בחודשיים הקרובים". יש מי שיטען כי ההצהרה הזו לא מעוררת התפעלות מיוחדת, שכן מדובר במלאי שההזמנות עבורו התבצעו כבר באוקטובר-נובמבר ועל-פי המחיר הקודם, ומשום שמדובר במותגים שרובם מיובאים מאירופה.

לדברי מיקי ביטון, מנהל חטיבת הסחר של אלקטרה צריכה, "בחודשיים הקרובים אין לנו כוונה להעלות מחירים, הצרכן יוכל ליהנות בפסח מהמחירים הרגילים. באלקטרה סחר רוב המותגים הם אירופאים, ואין סיבה לעדכן מחירים, כך שהמותגים יישארו באותם מחירים".

מדובר בין היתר על מכשירי חשמל למטבח ולבית, שואבי אבק ומסכים של מותגים דוגמת פיליפס, ליבהר, סאוטר ואחרים. על השאלה מה פרק הזמן בו החברה מתחייבת שלא לייקר את מוצריה, משיב ביטון: "אם יבואו אלינו עוד חודשיים שלושה הספקים האירופאים עם דרישה לייקור, נטפל בהתאם".

נזכיר כי מדובר באותה חברה שהעלתה רק לפני כשבועיים את מחירי המזגנים שלה, במהלך שבשוק הקמעונאות היו מי שהגדיר אותו כ"ניצול ציני" של המצב. ניתן להעריך כי באלקטרה צריכה החליטו להימנע בינתיים מייקור של מותגי חשמל לבית, כדי למנוע פגיעה בהיקף הקניות לחג הפסח הקרוב.

אגב, בדוחות של אלקטרה צריכה שתי הפעילויות הללו - מיזוג אוויר וסחר מותגים - קובצו תחת מגזר פעילות בר-דיווח אחד המוגדר כ"מגזר מוצרי צריכה חשמליים", וזאת על בסיס "מרווחים גולמיים ממוצעים דומים לזמן ארוך".

לאחרונה דווח ב"גלובס" כי אלקטרה צריכה קיימה לאלף מנהלי החברה אירוע יוקרתי בהשקעה של מיליון שקל שנערך בחוות רונית, וזאת ימים ספורים לפני שהודיעה לרשתות הקמעונאות כי היא מייקרת את המזגנים שלה.

המהלך הזה מתרחש כשבשבועיים האחרונים לפחות ארבע חברות בשוק מוצרי החשמל - אלקטרה, טורנדו, ברימאג וניופאן - הודיעו לרשתות הקמעונאות כי הן מעלות מחירים בשיעור של עד 14% במחיר לקמעונאי. הנימוק של החברות: התפרצות הנגיף הקורונה בסין והשבתת המפעלים במדינה שנגרמה בעקבות כך.

עליות המחיר הללו כוללות מזגנים של אלקטרה וטורנדו ומגוון רחב של מותגי חשמל מוכרים, בהם טושיבה, האייר, דלונגי, LG, פנסוניק, סוני ואחרים. עליות מחיר בשיעורים הללו עלולות להתגלגל לצרכן גם בשיעור של עשרות אחוזים.

אלקטרה צריכה, שהייתה הראשונה להעלות מחירים, ביצעה כאמור ייקור של כ-3%, והחברות שהגיעו אחריה כבר ביצעו זאת בשיעור דו-ספרתי: טורנדו הודיעה על עליית מחירים של 10%, לאחר מכן ברימאג הודיעה על ייקור של 10%-14%, וניופאן עם עליות מחירים של עד 10%.