הצעת חוק בארה"ב עלולה לפגוע בפרטיות המשתמשים

הצעת חוק חדשה בארה"ב, שעשויה לחשוף פלטפורמות טכנולוגיות לתביעות בשל תכנים המתפרסמים בהן, תעלה להצבעה בבית המחוקקים בשבועות הקרובים, כך לפי פרסום ב"רויטרס"

גבעת הקפיטול / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב
גבעת הקפיטול / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב

הצעת חוק חדשה בארה"ב, שעשויה לחשוף פלטפורמות טכנולוגיות לתביעות בשל תכנים המתפרסמים בהן, תעלה להצבעה בבית המחוקקים בשבועות הקרובים, כך לפי פרסום ב"רויטרס".

החקיקה שואפת לבטל את ההגנה האוטומטית שמקבלות פלטפורמות תוכן אינטרנטיות ולהתנות אותה בעמידתן של הפלטפורמות בסטנדרטים מסוימים, שטרם נקבעו. ההגנה המעוגנת כיום בסעיף 230 לחוק ההגינות בתקשורת קובעת כי המשתמשים הם האחראים על תכניהם ולא הפלטפורמות. סעיף זה נחשב למה שאיפשר את קיומו של האינטרנט ושל פלטפורמות כמו פייסבוק וגוגל.

מטרתה המוצהרת של החקיקה היא לאפשר לרגולטורים לפקח על תכנים הפוגעים מינית בילדים בפלטפורמות, ולמנוע את הפצתם. עם זאת, בתעשיית הטכנולוגיה מתנגדים למהלך בטענה כי הוא יוכל לשמש את הרגולטור בכדי להגביל את היכולת של פלטפורמות טכנולוגיה להציע הצפנה מקצה-אל-קצה.

זאת, לאחר שסנאטורים רבים התבטאו בעניין ואמרו שעל חברות הטכנולוגיה לעצב את ההצפנה שלהן באופן שיאפשר חשיפת מידע של משתמשים בצו בית משפט. כיום, פלטפורמות האינטרנט פטורות מחשיפה של מידע כזה אם חשיפתו מצריכה גישה לרשתות מוצפנות.