עד שוך הסערה: באפט לא נלחץ מהקורונה, הנה העצה שלו למשקיעים

למרות שאחוז מאוד משמעותי מעסקיו מושפעים מהקורונה, באפט, כמאמין בהשקעות לטווח הארוך, מפציר במשקיעים לא לשפוט את המצב של ההשקעות לפי הכותרות הערב

וורן באפט / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
וורן באפט / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

"השאלה האמיתית היא האם התחזית ל-10 או 20 שנה לעסקים האמריקאים השתנתה ב-48-24 השעות האחרונות" - כך התייחס היום (ב') וורן באפט, "האורקל מאומהה", בראיון לרשת CNBC בנוגע לפאניקת המכירות בשווקים.

באפט ציין כי אינו מומחה בנושא הקורונה והבהיר כי למרות שאחוז מאוד משמעותי מעסקיו מושפעים מכך, משקיעים צריכים להיות יותר ממוקדים בטווח הארוך ולא לשפוט לפי הכותרות הערב. לדבריו, הירידות בימים האחרונים "טובות" ומאפשרות למשקיעים לקנות מניות במחיר נמוך יותר. 

"לגבי עסקים רבים שאנחנו (בברקשייר התאווי ) מחזיקים בהם באופן חלקי, אתה לא קונה או מוכר בהתבסס על הכותרות של היום. יש הזדמנות לקנות משהו שאתה אוהב במחיר נמוך יותר, אז זה מזל טוב בשבילך", אמר לגבי הירידות שנרשמות כעת.

באפט התייחס בנוסף להחזקות של ברקשייר בענקית הטכנולוגיה אפל, ואמר כי אפל "היא ככל הנראה העסק הכי טוב שאני מכיר בעולם", וציין כי הצטער שלא נכנס להשקעה באפל לפני שנת 2016, אז נכנסה ברייקשייר להשקעה בה, ומאז הגדילה בהדרגה את החזקותיה. "הלוואי שהייתי מעריך את החברה בשלב מוקדם יותר", אמר באפט.