רדהיל קונה מ–AstraZeneca את הזכויות לתרופת Movantik תמורת 67.5 מיליון דולר

בדרך למימוש המהלך היא תקבל מימון של 115 מיליון דולר כהלוואה, ממנו 30 מיליון דולר עם החתימה על העסקה • מכירות התרופה בארה”ב ב–2019 עמדו על 96 מיליון דולר

מנכ"ל רדהיל, דרור בן אשר / צילום: אריק סולטן
מנכ"ל רדהיל, דרור בן אשר / צילום: אריק סולטן

חברת רדהיל  רוכשת מחברת AstraZeneca  את הזכויות לתרופת המרשם Movantik תמורת 67.5 מיליון דולר, תוך לקיחת מימון של 115 מיליון דולר. רדהיל נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 267 מיליון דולר לאחר שנמחקה בימים האחרונים ממסחר בתל אביב.

רדהיל מפתחת ומשווקת תרופות לדרכי העיכול. התרופה שאת זכויותיה היא רוכשת כעת מיועדת לטיפול בעצירות אצל מבוגרים, בשל טיפול במשככי כאבים אופיואידיים. החברה הודיעה שתחל בשיווק התרופה בארה"ב עם סגירת העסקה. לפי נתוני רדהיל, מדובר בתרופה עם מכירות נטו של 96 מיליון דולר בארה"ב ב-2019.

מימון העסקה יבוצע בעזרת הסכם מימון עליו חתמה עם HCR (HealthCare Royalty Partners), חברת השקעות פרטית מארה"ב המתמחה בהשקעות מסוג זה. לפי הודעת רדהיל, ההסכם הוא הלוואה מבוססת תמלוגים לטווח ארוך, ללא דילול לבעלי המניות, ו-HCR התחייבה למימון של עד 115 מיליון דולר כהלוואה, הנועד לתמוך בפעילות המסחור של החברה בארה"ב ומימון העסקה לרכישת זכויות התרופה מ-AstraZeneca. כחלק מההסכם, רדהיל תקבל 30 מיליון דולר עם השלמת העסקה, ובכפוף לעמידה בתנאים מסוימים היא תקבל עוד 50 מיליון דולר. בהמשך יגיעו עוד שתי מנות שיסתכמו יחד ב-35 מיליון דולר, לאחר עמידה בתנאים מסוימים. HCR תקבל תמלוגים בשיעור חד-ספרתי נמוך על בסיס ההכנסות נטו של רדהיל בעולם, עד לגובה מסוים, וכן ריבית על ההלוואה שתחושב על בסיס ריבית ליבור ל-3 חודשים בתוספת שיעור חד-ספרתי מסוים.

דרור בן-אשר, מנכ"ל רדהיל, מסר כי הרכישה של Movantik היא צעד חשוב במימוש האסטרטגיה ארוכת-הטווח למיצוב החברה כמובילה בתחום הגסטרואנטרולוגיה בארה"ב.

הדסית הזרימה כ-3.8 מיליון ד' לגיוס של כאהר 

בתוך כך, חברת ההשקעות הדסית ביו  המשקיעה בחברות ביוטכנולוגיה, העבירה היום דיווח לבורסה על גיוס של חברת הפורטפוליו שלה, כאהר מדיקל. כאהר המפתחת תרופות אימונותרפיות לסרטן גייסה 18 מיליון דולר מקבוצת משקיעים גלובליים, ובגיוס השתתפה גם הדסית שהזרימה כ-3.8 מיליון דולר. איש העסקים הבריטי וינסנט צ'נגוויז השתתף בגיוס באמצעות Oriella, בהשקעה של 3 מיליון דולר, כך שהיקף ההשקעה שלו בכאהר עד כה הוא 6 מיליון דולר. גופים אחרים שהשתתפו בסבב ההשקעה הם Flerie Invest, Pavilion Capital ו-Mirae Asset. הכספים ישמשו את החברה לקידום צנרת המוצרים שלה ובראשם מוצר הדגל DSP107 לניסוי קליני שלב 1/2. לכאהר יש שיתוף פעולה עם חברת התרופות רוש במוצר זה.

ד"ר ירון פרג, מנכ"ל כאהר מדיקל, הודה למשקיעים ומסר כי "אנחנו מצפים להשתמש בהון שגויס לקידום צנרת התרופות שלנו לתועלתם של חולי סרטן שאינם מגיבים לאימונותרפיות הקיימות כיום".