"אנטי-גרטה" תנאם לצד הנשיא טראמפ בכנס השמרנים הגדול ביותר בארה"ב

נעמי סייבט בת ה-19, שמכונה מסביב לעולם "אנטי-גרטה" בשל פעילותה כספקנית אקלים, תדבר בוועידה השמרנית הגדולה ביותר בארה"ב • סייבט פעילה ביוטיוב ממאי 2019 ובסוף השנה שעברה נאמה באירוע שמרני בזמן שגרטה טונברג דיברה בוועידת האקלים של האו"ם במדריד

"אנטי-גרטה" נגד גרטה טונברג / צילום: צילום מסך מיוטיוב
"אנטי-גרטה" נגד גרטה טונברג / צילום: צילום מסך מיוטיוב

הנערה הגרמניה שמכונה "אנטי-גרטה", כיוון שהיא התשובה של ספקני משבר האקלים לנערה האקטיביסטית גרטה טונברג, צפויה לנאום בכנס השמרנים הגדול ביותר בארה"ב.

נעמי סייבט, בת 19 שמגדירה את עצמה כ"ספקנית אקלים" או "ריאליסטית אקלים", תנאם השבוע בוועידה לפעילות פוליטית שמרנית (CPAC) קרוב לוושינגטון. סייבט תצטרף לדוברים כמו נשיא ארה"ב דונלד טראמפ וסגנו מייק פנס.

סייבט ממומנת על-ידי מכון הארטלנד, צוות חשיבה שמקורב לבית הלבן ומכחיש בכל תוקף את הממצאים המדעיים המוכיחים כי בני האדם מחממים את הפלנטה ועלולות להיות לכך השלכות מסוכנות מאוד.

ועידת CPAC תהיה הבמה הגדולה ביותר לסייבט הצעירה, שמספרת לצופי ערוץ היוטיוב שלה כי אקטיביסטים למען משבר האקלים כמו גרטה טונברג מעוררים היסטריה לא נחוצה ומגזימים בנוגע לתקשור המשבר. "התרעה מפני שינויי האקלים הינה בבסיסה אידיולוגיה מאוד אנטי-אנושית", כך אמרה הנערה באחד מסרטוניה.

בת ה-19 מגיעה מהעיר מינסטר במערב גרמניה וטוענת כי היא מגיעה "ללא אג'נדה, לא אידיולוגיה". סייבט נדחפה לאור הזרקורים על-ידי דמויות בולטות בימין הקיצוני הגרמני ואמה, עורכת דין שייצגה בעבר פוליטיקאים ממפלגת אלטרנטיבה לגרמניה (AfD) שנוקטת במדיניות לאומנית פופוליסטית ואף גזענית, לדברי חלק מהפוליטיקאים בגרמניה.

את חיבורה הראשון של סייבט פירסם הבלוג האנטי איסלמי "פילוסופיה פרניס", והוא גם הופץ בעזרתו של מרטין סלנר, מנהיג התנועה הזהותנית האוסטרית - שכניסתו לבריטניה וארה"ב נאסרה בגללו דעותיו. במאי 2019 היא פירסמה את הוידאו הראשון שלה ביוטיוב, בו הקריאה שיר שהגישה לתחרות פואטרי סלאם שאורגנה על-ידי מפלגת AfD.

בנוסף, פוסט פייסבוק של תא הנוער במפלגת AfD הצהיר על סייבט כחברה במפלגה והיא גם נאמה באירוע של המפלגה לאחרונה. זאת, למרות שהיא עצמה הכחישה את חברותה במפלגה.

השפעת סרטון היוטיוב ממאי בשנה שעברה ואלו שסייבט העלתה לרשת אחריו, שמו אותה על הכוונת של מכון הארטלנד המבוסס בשיקאגו. המכון תמך בתעשיות הטבק והפחם, אך לאחרונה מרכז את מאמציו בביקורת על הממצאים המדעיים להתחממות גלובלית.

בסוף השנה שעברה, בזמן שטונברג דיברה בפסגת האו"ם במדריד בנוגע למשבר האקלים, סייבט הייתה דוברת המפתח בוועידה יריבה שאירגן מכון הארטלנד, בסך הכל קילומטרים ספורים משם.

"אנטי-גרטה" הודתה בעבר כי היא מקבלת "משכורת חודשית ממוצעת" ממכון הארטלנד. נזכיר שכר הנטו הממוצע בגרמניה הוא קרוב ל-2,066 דולר בחודש, או כ-1,900 יורו.

באתר הרשמי של הארטלנד אף מופיע וידאו של סייבט. "יש לי חדשות טובות מאוד בשבילכם", היא מספרת בסרטון, "העולם לא מסתיים בגלל שינויי אקלים. למעשה, בעוד 12 שנים מעתה, עדיין נהיה פה ונצלם תמונות באייפון 18s שלנו".