אל על: נגיף הקורונה יגרום לפגיעה של עד 70 מיליון דולר בהכנסות

חברה התעופה דיווחה היום לבורסה כי היא מעריכה שהפגיעה בהכנסותיה בין ינואר לאפריל תעמוד על טווח של כ-50 עד 70 מיליון דולר • בחברה מעריכים כי הפגיעה בתוצאות תתקזז בחלקה עם צמצום בהוצאות התפעוליות ותעמוד על 25-45 מיליון דולר • מניית אל על צונחת במסחר

אחד הנוסעים הדרום-קוריאנים שנדבקו בקורונה מחכים בשדה התעופה בן-גוריון / צילום: Ariel Schalit, Associated Press
אחד הנוסעים הדרום-קוריאנים שנדבקו בקורונה מחכים בשדה התעופה בן-גוריון / צילום: Ariel Schalit, Associated Press

חברת התעופה אל על הודיעה היום (ה') לבורסה כי היא צופה ירידה של 50-70 מיליון דולר בהכנסות בתקופה שבין ינואר לאפריל 2020 בשל השלכות נגיף הקורונה. לפיכך כ-40-50 מיליון דולר מיוחסים לרבעון הראשון ל-2020. הסכום הזה לא כולל את ההשלכות האפשריות בשל הודעת משרד הבריאות על איסור כניסת זרים מאיטליה ועל החובה להיכנס לבידוד למי ששב מאיטליה. מניית אל על  הגיבה בירידות חדות של כ-7% בבורסת תל אביב. 

גם בהודעה זו מתייחסת אל על לירידה בהוצאות התפעוליות שתאפשר לצמצם את הזנק, בין היתר מדובר במחירי הדלק הנמוכים ובמטוסים החדישים שצורכים פחות דלק. לאור זאת החברה מעריכה כי תוכל לצמצם את נזקיה להיקף של 25-45 מיליון דולר (לחודשים ינואר עד אפריל).

לעוד מידע בנושא, האזינו לפודקאסט

עד כה נאלצה אל על להפסיק את טיסותיה לסין ולהונג קונג, לצמצם את הטיסות לתאילנד, וכעת היא ניצבת בפני דילמה הקשורה להפעלת הטיסה הישירה ליפן ב-11 למרץ (מה שככל הנראה לא יתרחש) ובאשר לפעילותה לאיטליה עם ההחמרה בהנחיות של משרד הבריאות. בנוסף, המלצות משרד הבריאות שלא לטוס כלל - ישפיעו בהחלט על פעילותה של אל על, שמצפה בכיליון-עיניים למימוש הבטחת שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' כי המדינה תסייע לחברות התעופה הישראליות.