יאיר נתניהו ישלם רבע מיליון שקל לעורך וואלה לשעבר אבי אלקלעי

אלקלעי הגיש נגד נתניהו הבן תביעת דיבה, לאחר ששיתף ברשתות מידע כאילו אלקלעי הוא שתול של קרן וקסנר בתוך מערכת וואלה • פסק הדין נגד יאיר נתניהו ניתן לאחר שלא הגיש כתב הגנה, ולכן הוא יוכל להגיש בקשה לביטולו אם יוכיח כי לא הגיש זאת מסיבה מוצדקת

יאיר נתניהו / צילום: Associated Press
יאיר נתניהו / צילום: Associated Press

יאיר נתניהו ייאלץ לשלם רבע מיליון שקל לעורך וואלה לשעבר, אבי אלקלעי - כך קבע בית המשפט המחוזי בתל-אביב. אלקלעי הגיש נגד נתניהו הבן תביעת דיבה, לאחר ששיתף ברשתות החברתיות מידע כאילו אלקלעי הוא שתול של קרן וקסנר בתוך מערכת וואלה ופועל נגד אביו, ראש הממשלה בנימין נתניהו.

פסק הדין נגד נתניהו ניתן לאחר שלא הגיש כתב הגנה, ולכן הוא יוכל להגיש בקשה לביטול פסק הדין אם יוכיח כי לא הגיש את כתב ההגנה מסיבה מוצדקת.

אמש הגיב יאיר נתניהו בחשבון הטוויטר שלו על ההחלטה לחייבו בפיצוי של 250 אלף שקל לאלקלעי: "לא, זה פשוט לא ייאמן! איזה עיתונאי החליט לעשות עליי סיבוב. הגיש נגדי תביעה (על שיתוף פוסט של מישהו אחר) בלי שידעתי בכלל, ולכן מן הסתם לא הגשתי כתב הגנה! הנוהל האוטומטי הוא שאם הנתבע לא מגיש כתב הגנה תוך זמן מסוים, התובע זוכה אוטומטית בלי להוכיח כלום".

אבל לצייצני הטוויטר, כך מסתבר, יש זיכרון ארוך, והיה מי שהזדרז לשלוף ציוץ קודם של יאיר נתניהו, שהתפרסם עת נודע כי אבי אלקלעי תובע אותו. לכותרת "יאיר לא ידע. הוא רק צייץ על התביעה כשהיא הוגשה", צורף ציוץ ישן של נתניהו הבן אליו מצורפת כתבה על תביעתו של אלקלעי והתייחסות אליה.

"אזרחי ישראל", צייץ אז נתניהו, "מבינים כמה תביעת השתקה כזאת מסוכנת? לפי טענתם כל שעשיתי זה ללחוץ 'שייר'. אין בן אדם שנמצא בפייסבוק אם כך שאי-אפשר לתבוע אותו. הם גם טוענים שעשיתי 'שייר' לאותם פוסטים ב-29.8 וב-3.9 ומה ש'חמור מבחינתם' שאני מסרב למחוק".