איי מרשל בחרה בבלוקצ'יין של אלגוראנד להנפקת מטבע דיגיטלי ריבוני

חברת SFB של ברק בן-עזר ורועי רהב, שנבחרה ע"י רפובליקת האיים הקטנה לפתח תשתית טכנולוגית עבור המטבע הדיגיטלי SOV, הכריזה על שיתוף-פעולה עם חברת הבלוקצ'יין של פרופ' סילביו מיקאלי • השלב הראשון בהנפקת המטבע הריבוני צפוי להתחיל השנה

החברה הישראלית-אמריקאית SFB Technologies, המפתחת את התשתית הטכנולוגית להנפקת מטבע דיגיטלי ריבוני עבור רפובליקת איי מרשל שבאוקיינוס השקט, הודיעה אתמול (יום ב') כי פלטפורמת המטבע הדיגיטלי תיבנה באמצעות טכנולוגיית הבלוקצ'יין של חברת Algorand האמריקאית.

ההכרזה של SFB על שיתוף-הפעולה עם אלגוראנד עוררה עניין בשוק הקריפטו, וביממה האחרונה עלה ב-9% מחירו של Algos, המטבע הדיגיטלי של פלטפורמת אלגוראנד, לכ-0.37 דולרים ליחידה, לפי נתוני אתר messari. עם זאת, במכירה הפומבית הראשונה של מטבעות אלגוראנד, שבוצעה ביוני 2019, נמכרו מטבעות Algos במחיר של 2.40 דולר ליחידה - כך שמאז נחתך שוויו של המטבע בכ-85%.

עם מייסדיה של חברת SFB נמנים רועי רהב - בנו של רני רהב, קונסול הכבוד של איי מרשל בישראל ובעלי משרד יחסי ציבור - ויזם ההייטק ברק בן-עזר. בתחילת 2018 דיווחנו ב"גלובס" כיצד נבחרה החברה של בן-עזר ורהב, שבגלגולה הקודם נקראה Neema, לפתח את התשתית הטכנולוגית למטבע הדיגיטלי של איי מרשל.

המטבע הדיגיטלי המתוכנן, שנקרא SOV, עשוי להפוך למטבע הדיגיטלי הריבוני הראשון בעולם - ואמור לשמש את מדינת האיים הקטנה לצדו של הדולר האמריקאי, המשמש בה כיום מטבע לאומי. על פי התוכנית של איי מרשל, מחזור המטבע הדיגיטלי יגדל באופן קבוע בקצב של 4% בשנה כדי למנוע אינפלציה. בשלב הראשון של הנפקת המטבע, שצפוי להתחיל כבר השנה, תתבצע מכירה מוקדמת של מטבעות SOV באמצעות סדרה של מכירות פומביות, שבהן יימכרו זכויות עתידיות להחזקת המטבעות. באיי מרשל מכנים את שיטת ההנפקה המבוקרת הזאת "הנפקה מוניטרית בשחרור מתוזמן" (Timed Release Monetary Issuance, ובקיצור TRMI).

ברק בן עזר / צילום: ענבל מרמרי
 ברק בן עזר / צילום: ענבל מרמרי

דובר הפרלמנט של איי מרשל מסר אתמול: "אנו נרגשים משיתוף-הפעולה הטכנולוגי עם אלגוראנד, שעמו נבנית שותפות חזקה לפיתוח פרויקט SOV. זוהי אבן דרך נוספת לקראת פיתוח תעשיית השירותים הפיננסיים של איי מרשל".

חברת אלגוראנד, שמשרדיה נמצאים בבוסטון שבארה"ב, נוסדה ב-2017 על ידי פרופ' סילביו מיקאלי, שב-2012 זכה בפרס טיורינג יחד עם פרופ' שפי גולדווסר הישראלית, בגין מחקר שהובילו השניים בנושא של הוכחה באפס ידיעה (Zero-knowledge proof). אלגוראנד פיתחה פלטפורמת בלוקצ'יין שמתמקדת ביכולות גידול (סקיילביליות) הרשת ושיפור של מנגנון הקונצנזוס המבוזר של משתמשיה.

"החזון של איי מרשל להשתתפות עולמית במערכת פיננסית פתוחה באמצעות רתימת היתרונות של טכנולוגיית בלוקצ'יין מתאים לחברה גלובלית ומבוזרת באמת, שאנחנו מאמינים כי תתאפשר עם הטכנולוגיה שלנו", אמר פרופ' מיקאלי. לצד החברה של מיקאלי פועלת קרן אלגוראנד, האחראית על ניהול המחקר ומכירות המטבע הדיגיטלי Algos בפלטפורמה שפיתחה החברה, ואותה מנהלת הישראלית ד"ר טל רבין. הקרן השיקה בשנה שעברה שיתוף-פעולה מחקרי עם 10 אוניברסיטאות בעולם, ובהן אוניברסיטת תל אביב.

ביוני 2019, כפי שפורסם ב"גלובס", השלימה קרן אלגוראנד את אחד מגיוסי ההון הגדולים בשוק המטבעות הדיגיטליים בשנה שעברה. המכירה הפומבית הראשונה של מטבעות Algos באמצעות פלטפורמת CoinList הניבה לקרן סכום של 60 מיליון דולר. קודם לכן השלימה חברת אלגוראנד בראשותו של פרופ' מיקאלי גיוס של 66 מיליון דולר מקרנות ההון סיכון, ובהן יוניון סקוור ונצ'רס ופילאר ונצ'ר קפיטל.

רוצים להתעדכן בענייני בלוקצ'יין ומטבעות דיגיטליים? הצטרפו לערוץ הטלגרם קריפטו גלובס.