עכשיו זה רשמי: זיוית דוידוביץ' עוזבת את רשת 13

דוידוביץ' במייל לעובדים: "הצלחנו ליצור מחלקה מקצועית חדורת רוח קרב; אנחנו עובדים בתנאים לא פשוטים ולא שוויוניים מול התחרות שלנו; כל התוכניות מותאמות לתקציב הלוח שקיבלנו, תקציב מאתגר ביחס לתחרות בשוק"

זיוית דוידוביץ' / צילום: אוריה תדמור
זיוית דוידוביץ' / צילום: אוריה תדמור

ימים ספורים לאחר מינויו של עמי גלאם לתפקיד סמנכ"ל התוכן ברשת 13, הופכת היום (ג') עזיבתה של זיוית דוידוביץ' - סמנכ"ל התוכן היוצאת של הערוץ - לסופית. במייל נרגש ששלחה דוידוביץ' לעובדי הערוץ, היא נפרדת וסוקרת את מצב הערוץ כפי שהיא רואה אותו. 

במייל שהגיע לידי "גלובס" כותבת דוידויביץ: "אני גאה במחלקת התוכניות של רשת ובהישגיה. בזמן קצר הצלחנו ליצור מחלקה מקצועית חדורת רוח קרב ועם הרבה חדוות יצירה. אנחנו עובדים בתנאים לא פשוטים ולא שוויוניים מול התחרות שלנו. יחד עם זאת' עמדנו בכל יעדי ה-SHARE שהציבו לנו ואף עלינו מעל (ממוצע ה-SHARE של התוכניות בפריים מ-21:15-23:00 הוא 42.5%)/ אני בטוחה שבעבודה נכונה של חברת החדשות' גם הם יצליחו לעמוד ביעדי ה-SHARE של החברה כולה, ובעבודה משותפת השמיים הם הגבול".

נזכיר כי רוב הקריירה של דוידוביץ' הייתה בתחום ההפקה, ורק בשלב מאוחר יחסית היא עברה לתחום התוכן. במשך כ-14 שנים היא מילאה תפקידים שונים בערוץ עשר - תחילה בתפקיד מפיקה ראשית ובהמשך בתפקיד סמנכ"לית הפקה, במסגרתו הייתה אחראית בין היתר על הפקות גדולות כמו "הישרדות".

כשנראה היה כי ערוץ עשר עומד להיסגר, והמנכ"ל דאז יוסי ורשבסקי המריץ את עובדיו לחפש מקומות עבודה חליפיים, עזבה דוידוביץ' את תפקידה בערוץ עשר וקיבלה על עצמה את התפקיד היוקרתי של המפיקה הראשית של האירוויזיון שהתקיים בישראל ושודר במסגרת שידורי התאגיד. ההפקה והמפיקה זכו להצלחה בקנה-מידה עולמי, אך כבר בשלבים הסופיים היה ברור כי פניה של דוידוביץ' מועדים חזרה לצוות הניהול המצומצם שהביא ורשבסקי מהנהלת ערוץ עשר לרשת, לאחר שהתברר כי ערוץ עשר לא ייסגר, ולמעשה בעלי המניות שלו הם אלה שיהיו הצד החזק לאחר המיזוג.

דוידוביץ' נכנסה לרשת לפני פחות משנה, ורק בשבועות האחרונים החלו לעלות ללוח תוכניות שהיא אחראית על פיתוחן כמו "הקומדי קלאב". עם ההחלטה על סיום תפקידו של יוסי ורשבסקי כמנכ"ל רשת ברור היה כי גם דוידוביץ' לא תישאר לאורך זמן. ואכן, כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", בתחילת השבוע קיבל את תפקיד סמנכ"ל התוכן עמי גלאם.

במייל ששלחה דוידוביץ' לעובדים, היא סוקרת את מה שהתרחש מבחינת התוכן של רשת בחודשים האחרונים, כפי שהיא רואה זאת: "לוח התוכניות שלנו שעלה ב-1.1.20 הוא לוח מגוון בתוכניות ריאליטי גדולות, כמו 'האח הגדול', שיש לגביו קונצנזוס בשוק הטלוויזיה שהעונה הזאת היא הטובה ביותר ששודרה ברשת ובין הטובות ששודרו בישראל; 'משחקי השף: עונה אש!', שהסתיימה עם נותנים טובים וביקורות מעולות; לצד תוכניות חשובות ומעורכות כמו 'המקור', 'אבודים' ו'רשימת חיסול'. גם ברצועות השידור היומיות שהעלינו חל שיפור משמעותי, ואני מקווה שסוף-סוף מבינים שבטלוויזיה אין קיצורי דרך, ושתוכניות צריכות את הזמן שלהן".

לדברי דוידוביץ', "יצאנו השנה להפקות גדולות ללוח 2020: 'אמבוש', 'זוג מנצח VIP' שבימים אלה מתחילה להצטלם בברזיל, 'הישרדות VIP' - פורמט שהוא הבייבי שלי מהעונה הראשונה. עונה מטורפת כמו העונה הזאת אני לא זוכרת בכל עשר העונות שהיו ל'הישרדות'. גם 'משחקי השף' כבר בשלבי ליהוק לעונה נוספת, שתהיה חדשנית יותר וגדולה יותר.

"אנחנו לא קפאנו במקום והתחדשנו בכמה פורמטים מקוריים: 'קומדי סטאר' - שמזכירה לכולנו שחייבים להעז ולא להרים ידיים ותמיד להמשיך ליצור ולחדש. גם 'לגור איתה', שעוד יומיים מסיימת את שלב הצילומים, ובסל שלנו יש עוד כמה פורמטים חדשים בתחום הדוקו-ריאליטי. כל התוכניות מותאמות לתקציב הלוח שקיבלנו, תקציב מאתגר ביחס לתחרות בשוק".

את המכתב מסיימת דוידוביץ' באיחולי הצלחה לערוץ: "מאמינה שיש ברשת את האנשים הכי טובים הכי מוכשרים - ואין ספק שתגיעו להישגים", כתבה.