מקבוצת דיסקונט לבנק ישראל: הנגיד ירון מינה את יאיר אבידן לתפקיד המפקח על הבנקים

אבידן שימש במגוון רחב של תפקידים במערכת הבנקאות במשך למעלה מ-30 שנה • נגיד בנק ישראל, אמיר ירון: "אני משוכנע שניסיונו העשיר והמגוון של יאיר, בארץ ובחו"ל, יתרמו בצורה משמעותית להצעדת הפיקוח על הבנקים אל עבר בנקאות המחר"

יאיר אבידן. מונה לתפקיד המפקח על הבנקים / צילום: דוברות בנק ישראל
יאיר אבידן. מונה לתפקיד המפקח על הבנקים / צילום: דוברות בנק ישראל

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, הודיע היום (ג') על החלטתו למנות את יאיר אבידן למפקח על הבנקים. אבידן ייכנס לתפקידו ב-16 באפריל הקרוב עם סיום תפקידה של המפקחת היוצאת ד"ר חדוה בר.

אבידן שימש במגוון רחב של תפקידים במערכת הבנקאות במשך למעלה מ-30 שנה. הוא החל את דרכו ככלכלן ובנקאי עסקים בבנק לאומי ולאחר מכן כקצין אשראי בבנק לאומי ניו יורק, וכמנהל עסקות בכיר בפועלים שוקי הון. לאחר מכן מילא מגוון רחב של תפקידים בקבוצת דיסקונט.

הוא שימש כעוזרו האישי של יו"ר דירקטוריון הבנק, כמנהל אגף שלוחות חו"ל, כסגן ראש החטיבה העסקית, ובמשך שש שנים שימש כסמנכ"ל ומנהל הסיכונים הראשי של הבנק. לאחר מכן שימש כסמנכ"ל בכיר ומנהל חטיבת חברות בנות, ובמסגרת זו כיהן כיו"ר בנק מרכנתיל דיסקונט וכדירקטור בחברות קבוצת דיסקונט, בכ.א.ל ו-IDBNY. במארס 2019 פרש מתפקידיו בהנהלה והחל לכהן במספר תפקידי דירקטור בקבוצת דיסקונט, בחברת מידרוג ובחברת שב"א.

אבידן רכש את השכלתו האקדמית באוניברסיטת תל אביב, שם סיים תואר ראשון בכלכלה וסטטיסטיקה (בהצטיינות), תואר שני במינהל עסקים ותואר שני במינהל ומנהיגות בחינוך (בהצטיינות). בנוסף, אבידן בוגר של קורס ניהול מתקדם ב-Harvard Business School.

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון : "אני מברך את יאיר אבידן על מינויו לתפקיד החשוב והמאתגר של המפקח על הבנקים. אבידן נכנס לתפקידו בתקופה שבה הטכנולוגיה המתקדמת משנה חלק גדול מכללי המשחק במערכת הפיננסית. טובת הציבור מחייבת פיקוח מקצועי והדוק על המערכת הבנקאית, הן בהיבט של שמירת חסכונות ופיקדונות הציבור והבטחת יציבות המערכת הבנקאית, והן בהיבט של הגברת התחרות וקידום החדשנות במערכת הבנקאית בפרט ובמערכת התשלומים והמערכת הפיננסית בכלל. אני משוכנע שניסיונו העשיר והמגוון של יאיר, בארץ ובחו"ל, יתרמו בצורה משמעותית להצעדת הפיקוח על הבנקים אל עבר בנקאות המחר. אני מודה למפקחת על הבנקים היוצאת, ד"ר חדוה בר על תרומתה הגדולה לבנק ישראל ולמערכת הבנקאית כולה בשנות כהונתה, לחברי ועדת האיתור על עבודתם המעמיקה והמאומצת, ולכל המועמדים שלקחו חלק בתהליך והביעו עניין בתפקיד חשוב זה".

יאיר אבידן , המפקח המיועד: "ברצוני להודות לנגיד על האמון שנתן בי בבחירתי כמפקח על הבנקים. אני מאד נרגש מהזכות הגדולה שנפלה בחלקי למלא תפקיד ציבורי זה ובכוונתי לתרום כמיטב יכולתי וניסיוני להתפתחותה וליציבותה של המערכת הבנקאית, לרווחת ואמון הצרכנים ולתחרותיות בה . זאת, בתקופה מאתגרת במיוחד שעל המערכת להיערך, להתאים, להוביל ולאפשר שינויים טכנולוגים, להתמודד עם אתגרי הסביבה העסקית והשתנות המודלים העסקיים במשולב עם שינויים בהעדפות, שיטות ומאפייני הצריכה והצרכנים".

לוועדת האיתור שהקים הנגיד הוגשו 21 מועמדויות, מתוכם ראיינה הוועדה 8 מועמדים. לאחר תהליך מיון ממצה המליצה הוועדה לנגיד על המועמדים המתאימים ביותר, ולאחר שהנגיד בחן את המועמדויות החליט על מינויו של יאיר אבידן לתפקיד, בכפוף לחתימתו על הסדר למניעת חשש לניגוד עניינים כנדרש.