ראלי ענק בוול סטריט: הדאו ג'ונס נסק ב-4.5% על רקע הניצחונות של ביידן

הדאו התחזק ב-1,170 נקודות, הנאסד"ק קפץ 3.9%, ה-S&P 500 נסק ב-4.2%, ושלושת המדדים טיפסו החוצה מטריטוריה של תיקון • המפלות של סנדרס הקפיצו את מניות הביטוח הרפואי • הקונגרס אישר תוכנית סיוע של יותר מ-8 מיליארד דולר • קרן המטבע גיבשה תוכנית חילוץ של 50 מיליארד דולר

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

וול סטריט סיימה יום של ראלי ענק, עם עליות של 4.5% או 1,170 נקודות במדד דאו ג'ונס. הנאסד"ק קפץ 3.9% ו-S&P 500 נסק ב-4.2%.

הראלי של היום הוציא את כל שלושת המדדים מטריטוריית התיקון, כך שהם כעת ברמה של פחות מ-10% מתחת לשיא של השנה האחרונה. הנאסד"ק חזר גם לטריטוריה החיובית השנה ועלה ב-0.5% מתחילת 2020.   

22:40

המדדים בוול סטריט לא מפסיקים לעלות: מדד דאו ג'ונס נוסק ב-4.1%, או 1,060 נקודות, מדד S&P 500 מטפס ב-3.8% והנאסד"ק מוסיף 3.3%.  

מושל מדינת ניו יורק אנדרו קומו אישר כי נתגלו חמישה מקרים נוספים של קורונה במדינה, כמה שעות לאחר שאמר כי משפחה בווסטצ'סטר נדבקה בווירוס, כך שסך המקרים במדינה מגיע כעת ל-11. לדברי המושל, כל המקרים נובעים מעו"ד מווסטצ'סטר שעבד במנהטן ומאושפז במצב קריטי בניו יורק.   

22:00

מתחזקות העליות החדות בניו יורק ומדד דאו ג'ונס מתחזק בכ-4% או 1,040 נקודות. מדד S&P 500 עולה בכ-3.2% והנאסד"ק מוסיף 2.8%. כל שלושת המדדים בדרך לצאת מטריטוריית התיקון, כלומר להגיע לרמה של פחות מ-10% מתחת לשיא של שנה.

חברת התעופה האמריקאית יונייטד איירליינס  דיווחה על קיצוץ עמוק בטיסותיה המתוכננות לחודש הבא על רקע התפשטות הקורונה וההאטה בביקושים. החברה תקצץ את הטיסות הבינלאומיות ב-20% ואת הטיסות הפנים-ארציות ב-10%.

ניצחונותיו של ג'ו ביידן, שמקפיצים את מניות חברות ביטוחי הבריאות, כוללים את קרוליינה הצפונית, טקסס וארקנסו, מה שמעלה את סיכוייו להיות מועמד המפלגה הדמוקרטית בבחירות לנשיאות. מניות UnitedHealth  ו-Centene   מזנקות בכ-9% וב-13% בהתאמה, ו-UnitedHealth בדרך לרשום את העלייה היומית החדה ביותר מאז 2009.

המדדים מקבלים דחיפה גם מנתונים כלכליים חזקים. מגזר השירותים בארה"ב התרחב בפברואר בקצב מהיר מהצפוי, כך עולה מנתוני ISM. לפי דיווחי ADP ומודי'ס, מספר המשרות במגזר הפרטי זינקו בחודש שעבר ב-183,000 מעל לציפיות. עוד נודע כי בקונגרס נסגר הסכם לחבילת סיוע של 8.3 מיליארד דולר להתמודדות עם התפרצות וירוס הקורונה בארה"ב.  

20:20

בורסות וול סטריט נסחרות בעליות חדות של כ-3% במדדים המובילים, וזאת בהובלת סקטור הביטוח הרפואי על רקע הירידה בסיכויו של ברני סנדרס לזכות בפריימריז של המחנה הדמוקרטי.

סנדרס, שמחזיק בבטן מלאה על חברות הביטוח, אמר לאחרונה כי הן מלאות ב"תאוות בצע ושחיתות". סנדרס הסוציאליסט דוגל בביטוח בריאות לכולם (Medicare for All), מה שמעורר את התנגדות התעשייה כיום. הירידה בסיכויים מהווים חדשות טובות עבורם.

קרן המטבע הבינלאומית גיבשה תוכנית חילוץ בגובה 50 מיליארד דולר בצל השלכות נגיף הקורונה.

18:36

בבורסות אירופה ננעל בעליות, בדומה לסנטימנט בוול סטריט שם המדדים מתקנים מעלה את הירידות החדות שנרשמו אתמול. מדד הדאקס הגרמני עלה ב-1.1%, הפוטסי הוביל את העליות עם זינוק של 1.4%, הקאק טיפס ב-1.3%.

בניו יורק המדדים עולים בהובלת מניות הפארמה שמזנקות נוכח ניצחונו של ג'ו ביידן כמועמד המוביל במחנה הדמוקרטי. מדד הנאסד"ק עולה ב-1.4%, הדאו ג'ונס מטפס ב-2%. נשיא הפד בסנט לואיס, ג'יימס בולארד, אמר היום כי השפעות הקורונה יהיו זמניות אך השאלה היא לכמה זמן זה צפוי להימשך.

ג'נרל אלקטריק  מצטרפת לשורה של חברות שצפויות להיפגע מהתפשטות נגיף הקורונה. החברה צופה פגיעה של 500 מיליון דולר בתזרים המזומנים ב-2020.

יו"ר קרן המטבע הבינלאומי, קריסטלינה ג'אורג'יבה, אמרה היום כי התפשטות נגיף הקורונה מוחקת את התקווה לצמיחה מהירה ב-2020.

 

17:15

המסחר בניו יורק מתנהל בעליות על רקע ניצחון ג'ו ביידן, מה שמטיס את מניות הפארמה בחדות. יונייטד הלת' מזנקת ביותר מ-12%, סינגה קורפ ב-9.9%, ANTHEM ו-CENTENE בכ-14% כ"א.

הבנק המרכזי בקנדה הולך בעקבות הפד, כשחתך את הריבית מרמה של 1.75% לרמה של 1.25%.

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח בעליות חדות וזאת לאחר הדרמה שנרשמה אתמול, כאשר השוק צנח ב-3% למרות הורדת הריבית המפתיעה על ידי הפד. מדד הנאסד"ק קופץ ב-1.9%, הדאו ג'ונס מזנק ב-2.6% ומדד S&P 500 ב-2.2%. מד הפחד (VIX ) נופל ב-12%.

מועמד הדמוקרטים בארה"ב, ג'ו ביידן, נטל הלילה את ההובלה במחנה עם 453 צירים שהשיג עד כה, לעומת 382 צירים שהשיג סנדרס. הדרך להשלמת הפריימריז ולהכתרת המועמד הדמוקרטי לנשיאות עוד ארוכה, אבל חזרתו של ביידן לקדמת הבמה מספקת רוח גבית למדדים בניו יורק, שכן סנדרס פחות אהוד על וול סטריט.

15:50

עליות חזקות במדדים המובילים בבורסות אירופה, בעקבות הורדת הריבית המפתיעה של הפד אמש, מתוך תקוות שהמהלך יבשר תחילת מגמה בקרב בנקים מרכזיים נוספים.

מדד סטוקס אירופה 600  מטפס בכ-1.5%, בהובלת זינוק של 2.8% במגזר שירותי התשתיות.

מדד מנהלי הרכש בגוש האירו עמד על 51.6 נקודות בפברואר, אולם הסקרים מראים על ירידה בביקוש ליצוא ושיבושים בשרשראות האספקה.

בניו יורק מצביעים החוזים העתידיים על עליות חדות הצפויות בפתיחת המסחר בוול סטריט. מדד דאו ג'ונס מטפס ביותר מ-600 נקודות.

10:50

המסחר בבורסות אירופה מתנהל בעליות בהמשך להורדת הריבית בארה"ב אמש ב-0.5% באופן חריג שלושה שבועות לפני מועד הכרזת הריבית ובשיעור חד מהצפי להורדה של 0.25%.

מדד הדאקס הגרמני עולה ב-0.8%, הקאק הצרפתי מטפס ב-0.74%, הפוטסי הבריטי עולה ב-0.9%, הבורסה בציריך מטפסת ב-1.25%.

בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט עולים ביותר מ-1% לאחר הירידות החדות שנרשמו אתמול.

על רקע החשש מהידבקות בקורונה הבנק המרכזי האירופי (ECB) הגביל את תנועת העובדים שלו וכינוס ועידות שלא לצורך. מהודעת הבנק עולה כי "כל הנסיעות הלא חיוניות של מועצת ההנהלה ואנשי הצוות הוגבלו עד 20 באפריל 2020. ועידות ב-ECB נדחו, למעט מסיבות העיתונאים של המדיניות המוניטרית. כמו כן, הושעו כל הביקורים הלא חיוניים, כולל ביקורי קבוצות המבקרים", כך נמסר בהודעת הבנק המרכזי.

09:30

ביל פאפאדקיס, אסטרטג מאקרו בבנק השוויצרי לומברד אודייה אמר בתגובה להחלטת הפד לחתוך אתמול באופן מפתיע את הריבית: "הטיימינג של ההחלטה, העוצמה שלה - 50 נק' בסיס במקום 25, ותמימות הדעים בהחלטת הוועדה, מאותתים שהפד נחוש לפעול באופן מוקדם ונחרץ לפני שההשפעות השליליות של נגיף הקורונה הופכת לפגיעה עמוקה בביטחון, שעלולה להציב סיכוני מיתון לכלכלה האמריקאית.

"השינוי הפתאומי של התנאים הפיננסיים נובע מתגובת השוק לחדשות האחרונות בנושא הקורונה אשר הגבירו את הלחץ על הפד לבצע צעדים להקלה, וההחלטה של היום היא בבירור צעד בכיוון הזה. החלטת הפד, שמגיעה זמן קצר לאחר הצהרת ה-7G שהביעה מחויבות מצד קובעי המדיניות להשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותם בכדי לשמור על הכלכלות מסיכוני המיתון, צפויה להיות אחת ממספר הודעות דומות שנראה בשבועות הקרובים. אנו רואים בתגובות מדיניות כאלה כפקטור מרכזי בהפחתת הסיכון שגלי ההדף מנגיף הקורונה יובילו להתגברות דינמיקות של מיתון בכלכלה העולמית", כתוב בבנק ההשקעות.

07:00

המניות באזור אסיה נסחרות במגמה מעורבת היום בעקבות הנפילה אמש בוול סטריט לאחר ההודעה של הפד על הורדת החירום של הריבית. בצד החיובי בולט מדד קוספי  בקוריאה הדרומית שמזנק בכ-2.1%. בשנחאי  נרשמות עליות קלות סביב רמת הפתיחה ובשנזן נרשמת נטייה שלילית. מדד הנג סנג  בהונג קונג רושם עלייה קלה של כ-0.1%.

מדד מנהלי הרכש (PMI) של Caixin/Markit במגזר השירותים בסין צלל בפברואר ל-26.5 נקודות מ-51.8 נקודות בינואר, ורשם את החודש הגרוע ביותר שנרשם אי פעם. רמת 50 הנקודות היא הגבול בין צמיחה להצטמצמות. 

ביפן נרשמות עליות של כ-0.3% במדד ניקיי. מן העבר השני, מדד S&P/ASX 200  באוסטרליה צונח ב-1.8%. התמ"ג באוסטרליה צמח ברבעון הרביעי של 2019 מעבר לציפיות, בשיעור מנוכה עונתיות של 0.5%, גבוה יותר מתחזיות של 0.3%.

הורדת הריבית החריגה, בשיעור של חצי אחוז, שעליה הודיע אמש הפד בניסיון לתמוך בכלכלה על רקע התפרצות הקורונה שלחה את וול סטריט למסחר הפכפך. בסיום יום המסחר נרשמו אתמול ירידות חדות של כ-3% במדדים המובילים. מדד דאו ג'ונס ירד ב-2.9%, נאסד"ק צנח 3% ומדד S&P 500 איבד 2.8%.

בסיכום היום התשואה על אג"ח ממשלת ארה"ב לעשר שנים עמדה על 1.004%, לאחר שבמהלכו ירדה לראשונה בהיסטוריה אל מתחת ל-1%.