אזהרת רווח לחברת המסחר בני"ע ענבר גרופ של גלי ליברמן ואמיר אלדר

מדווחת כי התנודתיות בשווקים הסבה לה הפסד של עד 4.5 מיליון שקל - מחיקת כ-15% מההון העצמי שלה

גלי ליברמן / צילום: אלון רון
גלי ליברמן / צילום: אלון רון

חברת ענבר גרופ פיננסים , הפועלת בתחום הפצת ניירות ערך והמסחר בניירות ערך ובנגזרים, ספגה הפסד משמעותי על רקע הנפילות והתנודתיות הגבוהה בשווקים בשבועות האחרונים. החברה דיווחה הבוקר כי "לאור התנודתיות הרבה והחריגה בשוקי ההון בימים האחרונים, נבע לחברה הפסד לפני מס מתחילת השנה ועד היום הנאמד ב-4 עד 4.5 מיליון שקל".

בחברה מדגישים, עם זאת, כי ההפסד "מבוסס על בחינה ראשונית בלבד של הנתונים הפיננסים של החברה, על נתונים בלתי סופיים ועל אומדנים כללים של רווחיות החברה בתקופה המדווחת, כאשר הנתונים האמורים טרם אומתו ונבדקו באופן סופי... ". עוד מציינים שם כי "החברה פועלת בהתאם למדיניות ניהול הסיכונים שלה, כפי שאושרה על-ידי דירקטוריון החברה והפסדים ממסחר הינם חלק מהפעילות השוטפת של החברה בתחום המסחר בניירות ערך".

מניית ענבר גרופ הגיבה לדיווח בירידה של 7% והשלימה נסיגה של 13% מתחילת השנה. שוויה של החברה בבורסה הצטמק לכ-26 מיליון שקל (בדומה להון העצמי שלה בסוף ספטמבר 2019). ענבר גרופ, הנמצאת בשליטת אמיר אלדר (באמצעות חברת אוטו גלס) ואשת שוק ההון גלי ליברמן, פועלת בשני תחומים: מסחר בניירות ערך ונגזרים, בין היתר, בניהול פוזיציות מסחר בנגזרים על מדדים (ביניהם מדד ת"א 35 ומדדים מרכזיים בשווקי חו"ל, בעיקר בארה"ב ובגוש האירו), במדדי מניות, בניירות ערך, בחוזים עתידיים ובנכסים פיננסיים נוספים.

תחום הפעילות השני של החברה הוא הפצת ניירות ערך ומתן שירותי ייעוץ והפצה להנפקות ציבוריות ופרטיות בישראל.

את הרבעון השלישי של 2019 סיימה החברה עם הכנסות של כ-4.3 מיליון שקל, ירידה של 59% לעומת הרבעון המקביל ב-2018. בשורה התחתונה הציגה החברה הפסד של 460 אלף שקל לעומת רווח של כ-2.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיימה החברה עם ירידה של 8% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה ב-2018, לרמה של כ-22 מיליון שקל. הרווח הנקי שלה עמד בתקופה זו על כ-2.4 מיליון שקל, ירידה של 27% לעומת התקופה המקבילה.