הקורונה ממשיכה להפיל את השווקים: נעילה שלילית בוול סטריט, הנפט צלל בכ-10%

מחירי הנפט בעולם צוללים • מחירה של אונקיית זהב הגיע ל-1,686 דולר • אג"ח לעשר שנים בארה"ב הגיעו לשפל היסטורי עם תשואה של פחות מ-0.8% • נתון המאקרו המשמעותי הראשון מאז פרוץ הנגיף: מספר המועסקים במגזר הלא-חקלאי בארה"ב צמח בחודש פברואר ב-273 אלף, הרבה מעל לתחזיות

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:05

בורסות וול סטריט התאוששו לפני הנעילה וסיום שבוע המסחר. לאחר שמוקדם יותר המדדים העיקריים צללו בכ-4%, נרשמה התאוששות קלה. מדד הדאו ג'ונס ננעל בירידות של 1%, ה-S&P 500 ירד ב-1.7%, הנאסד"ק ננעל בירידות של 1.9%.

הנפט ירד בכ-9.5%.

21:50

מעמיקות הירידות בוול סטריט: הדאו נופל ב-3%, ה-S&P 500 צונח 3.8%, הנאסד"ק צולל בכמעט 4%. 

התשואה על האג"ח האמריקאי ל-10 שנים נפלה מתחת ל-0.7%. 

מחיר הנפט צולל בכ-10%, לאחר כישלון השיחות בין מדינות אופ"ק למדינות שלא חברות בארגון, שלא הגיעו להסכמה על קיצוץ בתפוקה.

הקרטל ובעלות הברית הסכימו להיפגש שוב במטרה לעקוב אחר המצב. קיצוצי התפוקה הנוכחיים יתקיימו עד סוף חודש מרץ כמתוכנן, אך לא בטוח אם הם יימשכו מעבר לכך.

העליות במניות חברות התעופה שנרשמו מוקדם יותר התמתנו. יונייטד איירליינס עולה בכ-2% ואילו דלתא קווי אייר עולה בכ-1%.

20:10

הדאו ג'ונס ירד ב-523 נקודות, או 2.1%. מדד ה-S&P 500 והנאסד"ק ירדו ב-2.7% ו-2.9% בהתאמה.

מניות חברות התעופה עלו היום לאחר שהיועץ הכלכלי קודלו אמר כי הבית הלבן שוקל לנקוט ב"צעדים ממוקדים" כדי לקזז את ההשפעה השלילית על ענף התיירות שנפגע קשות מהתפרצות נגיף הקורונה.

יונייטד איירליינס קפצה ב -4% ואילו דלתא קווי אייר עלתה ביותר מ- 2%.

בורסות אירופה ננעלו בירידות חדות. בצרפת מדד הקאק נפל בכ-4%, בגרמניה, שרק ביממה האחרונה דיווחה על 32 מקרי קורונה חדשים, נפל מדד הדאקס ב-3.4%. הבורסה בלונדון צנחה בכ-3.6%.

18:10

הירידות במדדים העיקריים בוול סטריט מתמתנות בעקבות התאוששות חדה במניות חברות התעופה. זאת לאחר שלארי קודלו אמר כי הבית הלבן שוקל "צעדים ממוקדים" כדי לקזז את ההשפעה השלילית על ענף התיירות שנפגע קשות מהתפרצות נגיף הקורונה. בתגובה לדבריו אמריקן איירליינס קפצה ב-4% ואילו יונייטד איירליינס זינקה ביותר מ-7%.

הדאו נופל במעל 2%, הנאסד"ק רושם ירידות של 2.4%, ה-S&P 500 יורד בשיעור דומה. הנפט צולל בכמעט 9%.

16:30

בורסות וול סטריט צוללות עם פתיחת המסחר. מדד הדאו-ג'ונס  איבד 750 נקודות בפתיחה, הנאסד"ק נופל בכ-2.5 , ה-S&P 500  צונח בכ-2.7%.

התשואה על האג"ח האמריקאי ל-10 שנים נופלת מתחת ל-0.7%.

על רקע גידול במקרי המוות החדשים ביבשת אירופה, ועל רקע הנתון המדאיג שאיטליה, היא המדינה עם קצב הפצת הקורונה הגדול ביותר בעולם כרגע, הבורסות ביבשת צונחות. בצרפת מדד הקאק נופל בכ-4.4%, בגרמניה, שרק ביממה האחרונה דיווחה 32 מקרי קורונה חדשים, נופל מדד הדאקס ב-3.9%. הבורסה בלונדון   צונחת בכ-3.9%.

15:30

פורסם דוח התעסוקה בארה"ב לחודש פברואר. מדובר בנתון המאקרו המשמעותי הראשון מאז פרוץ הנגיף. 

מספר המועסקים במגזר הלא-חקלאי בארה"ב צמח בחודש פברואר ב-273 אלף, הרבה מעל לתחזיות של 175 אלף ויותר מ-225 אלף בחודש ינואר.

שיעור האבטלה ירד מעט ל-3.5%, לעומת ציפיות ליציבות ברמה של 3.6%.

האנליסטים צפו כי שוק העבודה האמריקאי לא השתנה באופן משמעותי בחודש שעבר בהשוואה לחודש ינואר וכי מגמת הגידול במשרות במשק תימשך. 

13:00

על רקע גידול במקרי המוות החדשים ביבשת אירופה, ועל רקע הנתון המדאיג שאיטליה, היא המדינה עם קצב הפצת הקורונה הגדול ביותר בעולם כרגע, הבורסות ביבשת צונחות כעת. בצרפת מדד הקאק  נופל בכ-3.8%, בגרמניה , שרק ביממה האחרונה דיווחה 32 מקרי קורונה חדשים, נופל מדד הדאקס ב-3.4%. הבורסה בלונדון  צונחת ביותר מ-3%.

החוזים העתיידיים בוול סטריט מתנהלים בירידות של יותר מ-3%, וזאת ימים ספורים לאחר הודעת הפד כי החליט לחתוך את הריבית שבכל מקרה הייתה נמוכה מאוד בשנים האחרונות. כמו כן, נמשכות הירידות בתשואות לאג"ח הממשלתיות בארה"ב ל-10 שנים, עם תשואה של 0.8% בלבד (ירידה של כ-17%). 

היום יפורסם דוח התעסוקה בארה"ב לחודש פברואר. מדובר אמנם בנתון המאקרו המשמעותי הראשון מאז פרוץ הנגיף, אך אנליסטים צופים כי שוק העבודה האמריקאי לא השתנה באופן משמעותי בחודש שעבר בהשוואה לחודש ינואר וכי מגמת הגידול במשרות במשק תימשך. 

בנוסף הנפט רושם ירידה חדה של יותר מ-4.5%. מחיר הנפט עומד כעת על פחות מ-44 דולר.

10:10

יום המסחר האחרון בשווקים הפיננסיים באסיה נסגר בירידות שערים. בורסת יפן הובילה את הירידות עם נפילה של 2.7%, בהונג קונג הבורסה ננעלה בירידות שערים של 2.25% ובסין בורסת שנחאי איבדה כ-1.2%.

בסיאול הבורסה הקוריאנית ננעלה בירידות שערים של 2.15%, כשברקע הכמות היומית המדווחת של מקרי הידבקות מהנגיף גבוהה פי שניים מהכמות היומית המדווחת של מקרי הידבקות בסין. אמש נרשמו למעלה מ-300 מקרי הידבקות נוספים במדינה, כאשר סך מקרי הקורונה במדינה עומד על 6,593, עם 42 אבידות בנפש.

בנוסף, על רקע מקרה מוות ראשון שתועד בממלכת הבריטית מהנגיף, בורסות אירופה נפתחו הבוקר גם הן בירידות שערים חדות. הפוטסי הבריטי מאבד גובה עם ירידות של 1.85%, מדד הדאקס בגרמניה והקאק הצרפתי משילים כעת כ-2.45% מערכם. 

כמו כן, הבורסה במילאנו רושמת ירידות חדות של כ-2.3%. איטליה היא המדינה עם מקרי ההידבקויות מהנגיף הגבוהים ביותר בעולם אחרי סין ודרום קוריאה ועם מספר הקורבנות הגדול ביותר אחרי סין. עד כה המדינה דיווחה על 148 אבידות בנפש.

07:00

עם כמעט מאה אלף מקרי קורונה מדווחים ברחבי העולם, כאשר יותר מ-80% מהמקרים הגיעו מסין, בורסות אסיה נסחרות הבוקר בירידות שערים. מדד ניקיי ביפן צונח כעת בכ-2.9%, בסין בורסת שנחאי יורדת בקרוב ל-1% ובהונג קונג ההנג סנג נופל ביותר מ-2%. בנוסף, הקוספי בדרום קוריאה צונח כעת בכ-2.3% ובסינגפור נרשמות הבוקר ירידות של 1.77%. 

מחיר הנפט יורד ב-1.33%, כאשר מחירה של חבית נפט מסוג WTI עומד כעת על 45.32 דולר ומחיר הזהב מטפס ב-0.7%. השווי של אונקיית זהב הגיע לכ-1,680 דולר. 

אמש בוול סטריט הבורסה ננעלה בירידות שערים חדות. כך, מדד הנאסד"ק צנח ב-3.1%, הדאו ג'ונס איבד 3.6% ומדד S&P 500 צנח ב-3.36%. התשואה על האג"ח האמריקאי לעשר שנים ירדה הגיעה לשפל היסטורי עם תשואה של 0.9%.

כעת גובר הצפי לפתיחה שלילית בבורסה בלונדון ובשאר השווקים הפיננסיים באירופה עם תיעוד הקורבן הבריטי הראשון שנפטר בעקבות הנגיף.