כך השפן האחרון בכובע של נתניהו עלול להביא את המערכת הפוליטית לבג"ץ

על אף שנציגי המפלגות הגדולות בוועדת הבחירות פרסמו הודעה משותפת המוקיעה את הטענה להטיה פוליטית, נתניהו שלח הבוקר הודעה באמצעות דובר הליכוד לפיה בכוונתו לעתור לבג"ץ נגד ועדת הבחירות

בנימין נתניהו נואם במטה הליכוד לאחר פרסום תוצאות המדגמים / צילום: Oded Balilty, Associated Press
בנימין נתניהו נואם במטה הליכוד לאחר פרסום תוצאות המדגמים / צילום: Oded Balilty, Associated Press

ועדת הבחירות פרסמה אתמול (ה') בלילה את טבלת התוצאות של הבחירות, כאשר עד ליום שלישי עליה להגיש תוצאות מדויקות וסופיות, ובימים הקרובים ראשי הוועדה ממשיכים לבצע בדיקות בתחום טוהר הבחירות.

הבוקר (ו') הודיעו מטעם הוועדה חברי הנשיאות של ועדת הבחירות, כולל נציגי כלל הסיעות מהליכוד, כחול לבן, ש"ס וישראל ביתנו, כי הם "מוקיעים ודוחים כל אמירה המייחסת ומרמזת ליו"ר הוועדה, כבוד השופט ניל הנדל,מעורבות פוליטית כלשהי בתוצאות הבחירות. השופט הנדל יחד עם הנהלת הוועדה ועובדיה פועלים במסירות והגינות למען ניהול הליך דמוקרטי והוגן. רמיזות שקריות אנונימיות המטילות ספק ביושרת יו"ר הוועדה אינן מקובלות ופוגעות באמון הציבור", נאמר בלשון ההודעה.

עוד נמסר מטעם הוועדה: "ועדת הבחירות, על עובדיה ומנהליה, בראשות כבוד השופט ניל הנדל, עמדה במערכת הבחירות הזו בצורה מעוררת כבוד תוך שמירה על הגינות וטוהר הבחירות. אנו מגנים כל כל ניסיון להטיל דופי בפעילות".

ח"כ משה ארבל, סגן יו"ר ועדת הבחירות המרכזית וחבר סיעת ש"ס, ביקש למסור באמצעות דובר הוועדה כי הוא אישית חתום על ההודעה הנ"ל.

אף על-פי כן, ראש הממשלה בנימין נתניהו שלח הבוקר הודעה באמצעות דובר הליכוד, לפיה בכוונתו לעתור לבג"ץ נגד ועדת הבחירות.

"הליכוד רואה בחומרה רבה את הסחבת המכוונת בהעברת הפרוטוקולים וגיליונות הספירה של הקלפיות. חרף פניות חוזרות ונשנות, אנו נענים בשלל תירוצים הזויים ובלתי מתקבלים על הדעת. הליכוד יעתור לבג"ץ על-מנת להורות לוועדת הבחירות המרכזית לכנסת לאפשר את זכות העיון בכל גיליונות הספירה של כל הקלפיות בארץ באופן מיידי, וזאת על-מנת לתקן שגיאות ברישום תוצאות הבחירות והקלדתן", נמסר מהליכוד. "העיון בגיליונות הספירה של כל הקלפיות ותיקון השגיאות חייבים להיעשות עוד בטרם יפורסמו ברשומות תוצאות הבחירות".

מוועדת הבחירות נמסרה התגובה הבאה: "ועדת הבחירות המרכזית דוחה מכל וכל את הניסיונות החוזרים ונשנים על-ידי נציגים מסיעת הליכוד להטיל דופי בעבודתם המקצועית והמסורה של עובדי הוועדה ולקעקע את אמינותה. למותר לציין כי נציגי הליכוד נכחו בכמעט כל הקלפיות וחתמו על התוצאות בעצמם. באותו מועד כל אחד מהם היה יכול לקבל עותק מדף התוצאות".